neděle 6. prosince 2020

Vánoční Ib Laursen 2020

Od chvíle, co jsem se rozhodla utnout svou "kreativní pauzu", před sebou neustále hrnu hromadu úkolů, které se mi za dobu nečinnosti nakupily. Prokousávám se postupně, takže na volnou blogovou tvorbu (heh) zatím pořád nemám prostor, ale všechno bude! Respektive - plánů mám hodně, jestli to do Vánoc stihnu, toť otázka. 

Včera jsem hrozně chtěla nafotit nějaké věci, co bych vám chtěla ukázat, ale mám zrovna víkend bez foťáku. Tak jsem se snažila vypotit nějaký nosný tematický článek, ale taky furt nic. Nakonec jsem si sedla s čajem a dekou a zamyslela se nad tím, co mě v poslední době oslovilo a inspirovalo. A odpověď jsem měla hnedle - vánoční skleník od Ib Laursen! Tenhle:

Od doby, co už nepracuju jako nákupčí, mě začaly každoroční kolekce fotek trochu míjet. A dost mě to včera zamrzelo, protože nové kolekce byly na práci nákupčí vždycky to nejzábavnější a nejkrásnější a pokaždé mě nabily hromadou inspirace. Tenhle skleník mi ale neušel, takže jsem šla po jeho stopách a  pořádně se pokochala celou vánoční kolekcí dánské značky Ib Laursen, ke které mám řekněme až osobní vztah.

To je tak krásný! Dokážete si představit ty večerní dýchánky? Myslím, že potřebuju skleník.



Kromě skleníku mají ale v letošních fotkách i spoustu další krásné inspirace. Dost mě zaujalo, jak vánočně vypadá oliva. My měli hromadu olivových ratolestí na svatbě, tak by mě to asi samotnou nenapadlo, jak mám ji zažitou v jiným kontextu. No ale hele


Závěsné kruhové svícny nad stůl se mi odjakživa strašně líbí. Jednou jsem oddělala stínidlo z lustru a místo něj pověsila nad stůl větev. Bylo to fajn, trochu punk, ale ideální řešení situace taky ne. Až budem mít ale jednou ten dlouhatananánskej stůl pro minimálně 8 lidí, tak to nějak vymyslím a do stropu ten háček na něj fakt vyvrtám.




Jsem hrozně zvědavá, jak to u nás letos proběhne se stromkem. Děcko je ještě docela mrňavý na to, aby nějak chápalo, vo co jde, ze strany druhé se obávám, aby ho nezdemolovala. Vzhledem k tomu, že naše ozdoby jsou většinou český skleněný, dost možná budou jen od půlky stromku nahoru. Máte někdo zkušenost s 1,5 ročním batoletem versus stromkem?



Budu to doma muset konečně trochu povánočnět, zatím nemáme pořád ani "finální" adventní svícen - pořád čekám na svíčky. Zatím jsme tudíž akorát navlíkli dítě do vánočního overálku a včera koukali na Anděla Páně II., což na adventní náladu docela dobře zafungovalo. Taky nestíháte nebo naopak letos všichni stíháte?

Všechny fotky Ib Laursen (seženete kde jinde než na Bella Rose, ale skleníky zatím nemáme)

Krásnou 2. adventní neděli přeju


post signature

10 komentářů:

  1. Dvě děti aktuálně 4 roky a 2,5 roku plus dva kocouři... všechny dosavadní Vánoce to znamenalo jediné, slaměné, dřevěné a plastové ozdoby. Letos se mi chce bláznivě riskovat, takže zvažuju, že už zkusím i skleněné ozdoby, ale ještě uvidím, jestli z toho před zdobením nakonec zbaběle nevycouvu :D Každopádně dávat ozdoby jen na horní půlku bych třeba u nás nezkoušela vůbec, protože to by moje potomky jen motivovalo k tomu, aby se tam nahoru pokusili dostat. Když visí i dole, tak se prostě jen zálibně shlížejí v lesklých kouličkách a jsou spokojení (nerozbitné to máme fakt primárně kvůli zvěři).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeju hodně štěstí :D Jeden z kocourů u mých rodičů jako koťátko lezl až na vršek stromku a pinkal do baněk packou, ale teď je už velkej a línej. Druhýho to nikdy nějak nezajímalo. Té dětské snahy dostat se nahoru se teda ale taky trochu obávám :D No uvidime

      Vymazat
  2. Naše batole (loni rok a čtvrt) nechalo stromek být, ale stejně jsem radši pro jistotu vyrobila ozdoby nerozbitné - do šišek jsem našroubovala malá očka s provázkem na zavěšení a u oček uvázala mašle. Letos to asi bude napínavější, batole bude mít posilu v devítiměsíčním kojenci, tak uvažuji o látkových ozdobách.
    Hezký advent! Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní docela slibně, asi zkusím dát dolů nějaké méně hodnotné kousky a uvidíme :))

      Vymazat
  3. Tyjo, to je super :-o Taky potřebuju skleník. Ib Laursen se mi celkem líbil, když měl takovou tu serii Mynthe. Ale co má ten žíhanej porcelán a tak, to přímo žeru!

    Stromek teď taky intenzivně řeším. Myslím, že moje milované petrolejově modré lesklé skleněné ozdoby by desetiměsíční strace učarovaly. Tak zvažuju, že bych udělala nějaké ozdoby ze slaného těsta. Vločky třeba. Ale nestíhám (jako obvykle) :-)) B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mynte mají furt, ale ten žíhanej se jim fakt povedl moc, máme doma hrníčky a jsou skvělý!

      Ha, hodně zdaru, já nestíhám nic, budu ráda, když dám aspoň perníčky :) Ale myslím, že v 10 měsících by ten stromek nemusela straka úplně rozebrat?! Teda pokud už nechodí

      Vymazat
    2. No nevím, její životní vášní je očesat vše, co očesat lze, a vším, co připomíná kmen, mohutně třást :-) Sama teda nechodí, jen kolem nábytku. B.

      Vymazat
    3. no v každým případě to vypadá na veselé Vánoce :D :D

      Vymazat
  4. Ano, kvůli desetiměsíčnímu chodícímu torpédu máme letos stromek s dřevěnými hvězdičkami a vločkami, figurkami andílků uplstěných z vlny a DIY koule z papírových proužků (návodů plný pinterest). Ale pár skleněných koulí jsem taky pověsila, bez nich to bylo takové suché. Jo a stojí na stolku 70 cm nad zemí, pro jistotu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky napadlo, dát ho na stůl - tak to řešili naši, když jsem byla malá. Ale my máme rádi obří stromy (mám holt hodně ozdob :D), tak nevim nevim. No uvidíme! Vy teda máte hodně safe variantu :)

      Vymazat