čtvrtek 6. srpna 2020

Inspirace: šalvějová barva

Na různé odstíny šedozelené barvy jsem v posledních měsících narazila tolikrát, že už si to zkrátka říkalo o článek. Šalvějová barva není co se týče interiérů zrovna novinka, ale mně občas trvá rozmyslet se, jestli nějaký trend přijmu anebo ne e. A tenhle mi nějak zalezl pod kůži, musim řict. Hlavně na nábytku a kachličkách, hnedle bych si něco ošalvějovala! 

V rámci všeobecného odklonu od zmrzlinových barev a návratu k zemitým tónům vystřídal tento šedozelený pastelový odstín na výsluní roky se hřející mentolovou. Té všichni říkali mintová, z čehož mi doteď krapet tiká voko. Šalvějová rozhodně není jen jeden tón, může být studenější, ale i teplejší, někdy až do olivové. Mě baví všechny varianty. Takže vítej šalvějko a snad ti nikdo nezačne říkat sageová! 

1. Tahle kuchyň je fakt boží. Kombinace šalvějové, světlého dřeva, šedé a černé hrozně dobře funguje, protože se zde jednotlivé prvky vzájemně vyrovnávají a doplňují. To dřevo je docela zásadní prvek, protože bez něj by to bylo opravdu hodně studené.

zdroj
2. A tady zase dobrý příklad toho, jak se dá šalvějová využít v teplé barevné škále. Je to svým způsobem barevný chameleon, který se dá nějakou záhadou sladit prakticky se vším

zdroj
3. A rozumí si i se světlými doplňky a barevnými akcenty. Dyť to řikám, chameleon!

zdroj
4. Postel níže je z pár měsíců starého interiérového článku a byla jedním z prvních impulzů dát tuhle inspiraci dohromady. A taky zažehla touhu něco natřít

5. Kachličky v koupelně jsou aktuálně můj nejoblíbenější plac na využití šalvějové barvy.

7. Vykachličkované to mají krapet amatérsky, ale záměr vidím a líbí se mi velice

zdroj
8. Lněný povlečenííí, jooo, chciii

9. Komoda nikkeby z ikei byla jedním z důvodů, proč se mi tahle barva začala líbit. Je to dost zábavný a nápaditý kousek sám o sobě, ale navíc v barvě, kterou jsem tenkrát (cca před rokem) v ikei tak nějak nečekala. Čímž mě pochopitelně dostala.

10. A na závěr kuchyně ve studenější paletě, kterou už jsem snad aj někdy někam hodně dávno dávala. Nebo mě tahle kuchyň navštěvuje ve snech, možnost č. 2. Nebo chyba v Matrixu?

zdroj

No nic, tak já si jdu asi udělat odvar z babiččiné šalvěje a trochu si poinhalovat. Snad mě to dostatečně saturuje. Leda bych někam udělala nějakej oblouk

post signature

11 komentářů:

  1. Neviem prečo ju volám olivová a ten perforovaný šuplíkový kúsok z Ikea ma zaujal dávno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí taky říkám interně olivová. Kamarádi maji spodni skříňky v kuchyni už leta nalakované timto odstinem. Jinak je kuchyně spíš bílá,retro funkcionalistická.

      Vymazat
    2. Ona má v sobě olivová víc žluté, ale jako není to zas tak daleko :))

      Vymazat
    3. To je fakt. Olivová je víc do žluta, kamarádi mají spíš olivovou, ale vypadá to fakt skvěle.

      Vymazat
    4. Tak časem třeba o olivové :D

      Vymazat
    5. Ahoj holky, přesně v této barvě bych moc ráda kuchyň, nevíte prosím co je to za RALku? " pátrám a nemohu se dopatrat.... dala jsem si vyrobit vzorek RAL6021 ale neni to ona.... Díky moc J

      Vymazat
    6. Já bych osobně řekla, že to RALka nebude - ty jsou všechny hodně sytý, i když se to na vzorníku nezdá. Zkusila bych spíš NCS vzorník. V hobbymarketech, kde míchají primalex a balakryl, mají NCS kartičky, tak bych mrkla na to :)

      Vymazat
  2. Dobrý den, ráda bych si nechala novou kuchyni vyrobit právě v teplejší šalvějové barvě. Nevíte prosím, kde se kuchyně podobné barvy dají pořídit? Z klasických výrobců laminátových desek jsem podobnou barvu (pistáciová) našla pouze od eggeru, ale působí na mě příliš studeně a přijde mi moc světlá:

    https://www.egger.com/shop/cs_CZ/interior/decor-detail/U608_9

    Děkuji za rady:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela zajímavou zelenou má aktuálně IKEA, i když je spíš tmavší. Jinak bych zkusila nějakého českého výrobce dvířek, například firmy Grena, Trachea anebo Luceo. Někdo možná bude mít nějakou zelenou fólii, jinak myslím všichni i lakují podle RAL vzorníku... :)

      Vymazat