úterý 31. května 2022

U nás v kuchyni

Volejte sláva a tři dny se radujte, konečně se mi podařilo nafotit naši kuchyň a fotky s různou úspěšností i upravit! Ale neradujte se zas moc, protože jsem je upravovala nadvakrát kvůli vlnovkám v liniích a navíc jsem si při focení nezapla mřížku, takže mi linky lítají všema směrama. Taky jsem byla komplet nalačno, dokud jsem nesežrala jeden z focených croissantů, což výsledku taky nepomohlo. No a focení proti oknu rovněž nepatří mezi mé záliby. Chtěla jsem vám ale ukázat kompletní layout a všechny strany, tak těch pár fotoúletů snad přežijete. Protože po tom všem, co jsme si s naší kuchyní užili, ji hodlám ukázat a okomentovat komplet celou. A ideálně letos a ne až budu umět v roce 2056 dokonalý fotky (jestli vůbec někdy). Tak.

Začněme kde jsme skončili v září minulého roku, kdy jsem sepsala první část téhle nekonečné ságy. Tu si můžete přečíst zde a doporučuju to udělat, protože tam najdete i fotku "před". Tehdy jsme byli chvilku před stěhováním a naši kuchyň představovaly dva korpusy z ikei, do kterých jsme dali dřez a novou troubu s varnou deskou, mezi to na volno vestavnou myčku položenou na lepence a vedle toho všeho novou ledničku, taky postavenou na volno na zemi. Naproti kredenc z minulého bytu a bylo. Bylo to sice provizorium, ale šlo to docela dobře a jedinej větší problém byla neexistující spíž. Opravdická vopruz ale byla to, jak byly jednotlivé práce časově roztahané a kuchyň pořád někdo "blokoval". V říjnu nám pán přišel repasovat okno, v půlce listopadu jsme pak museli dočasnou kuchyň zrušit úplně, protože nám přišli nainstalovat spodní korpusy s jinou dočasnou deskou. Ale bez dvířek, takže se stejně nedaly používat. Pak zas přišli dělat desku a obklad (to jediný klaplo hned napoprvé na jedničku se třema hvězdičkama, ale taky byla ten den kuchyň nepoužitelná). Inu, co vám budu vykládat, se dvěma dětma, co vyžadujou plnou penzi, nic moc. Dvířka a vrchní skříňky se začaly instalovat v prosinci, ale neustále se něco muselo udělat znova, opravit, předělat, vylepšit. Komplet hotovou kuchyň včetně těch nejdetailnějších opravenejch detailíčků máme sotva pár týdnů. Hele bylo to fakt dlouhý. Ale stálo to za to!


Jak si možná pamatujete z prvního plánovacího článku, kuchyň jsem původně měla vysněnou v obývací části a velmi špatně jsem se smiřovala se ztrátou spíže. Špajzka (respektive dveře do ní) byla ale zároveň tím, co nám blokovalo tvorbu normální logické kuchyně. Když jsem nakonec kapitulovala a špajz jsme zrušili, možnosti se otevřely a dneska už bych kuchyň v obýváku ani nepotřebovala, fakt to má svý výhody. V čem jsem ale pravdu měla, bylo to, že jedna výsuvná 20 cm skříňka za dveřma jako úložnej prostor na potraviny fakt nestačí. Zatrhli mi cokoliv většího, protože kamkoliv bychom dali něco o normální velikosti, stínilo by to zbytek kuchyně a kazilo výhled. A jo, v tomto ohledu je to rozhodně pravda, ale v tom úložným ohledu to taková sláva není. Ačkoliv mám v kuchyni úložnýho prostoru hromadu, většina je dostupná jen po žebříku, což se na špajz prostě nehodí, no. Jednou mám v plánu přidat ještě jednu skříňku na potraviny do naší velké předsíně, ale ta bude potřebovat kompletně oskříňovat celá a to si ještě počkáme. Doufám, že to dáme než mi bude čtyřicet.

Prodloužená linka pod oknem byl myslím fakt dobrej nápad. Z tohodle okna máme úžasnej výhled, takže i když zatím nemáme "oficiální" židle, je to fajn místečko u nás bytě. Na sváču, chvilku s komplem, solo snídani, čumění do blba... 


Co jsem si moc přála, byly dubové police nad protilinkou na moje oblíbené kousky nádobí, mísy a karafy. Police se navrhovaly tři, nakonec jsou dvě a jsou super. Když už bylo zadání kuchyně hotové a mělo se potvrdit, zrovna jsem na blog dávala tenhle interiér, koukám na něj a řikám....hele a neměly by ty police mít taky oblý hrany, když je máme na skříňce pod? A tak jsou police taky oblý. Nádobí v policích mám směs sesbíranou všude možně i nemožně (Bella Rose, H&M, dánské blešáky, Itálie...), poslední dobou ale do sbírky přidávám zejména své vlastní keramické šišoidy.



Lustr jsem do kuchyně původně měla namyšlený jiný, ale pořád to nějak nefungovalo. Osvětlení jsme se snažili řešit koncepčně, nakonec jsme tedy téměř do všech místností zvolili skleněná svítidla od české firmy Lucis, tohle je jejich lustr Daphne. V dvojkombinaci ho máme i v obýváku a já jsem z něj naprosto nadšená, má poklici v barvě mosazi a vypadá krásně. Lucis nabízí od většiny svítidel hned několik variant - jak velikostí, tak barev poklic nebo možností uchycení. Pro koncepční řešení celýho bytu značka ideál! A ještě je to české firma tu z Moravy.


Kdo pozná, co je na fotce níže všechno me-made, má pět bodů. 


Co se týká našich krásných cementových podlah, tak jakkoliv ji miluju, znova bych si do kuchyně vybrala spíš granito (terazzo). Ani ne tak kvůli tomu vzorku, který schová každý svinčík, ale spíš proto, že cementové kachle jsou poměrně měkké. To má své výhody - jsou hrozně příjemné na bosou nebo oponožkovanou nohu, protože mají fakt heboučký povrch. Taky jsou o dost levnější než granito, i když furt drahý jak čert. Má to ale i nevýhodu - když vám spadne nůž, udělá prostě rýhu. Je to cementovka, takže rýha má pořád stejnou barvu, ale je to rýha. U rustikálnějších kuchyní je to myslím úplně fuk, naopak je trocha patiny možná i žádoucí, u těch modernějších, jako je i naše, by to možná mohlo někomu vadit. Cementovku máme ale i v koupelně a na WC a tam je skvělá, s podlahovým topením je to blaho. Naše dlažba je vyrobená na objednávku z britského eshopu Mosaic Factory, který mohu vřele doporučit. O cementovce jsem se vloni rozepsala víc v tomhle článku, tak případně mrkněte. Kdybyste o cementovce uvažovali, rozhodně doporučuju si na její instalaci sehnat opravdický profíky, co s ní mají zkušenosti. Čerstvá cementovka je totiž mimo jiné porézní, pokud ji blbě naimpregnujete, bude vám v koupelně propouštět vodu anebo v kuchyni nasávat mastný fleky, takže na to fakt bacha. Rozhodně je s tím hodně práce a peněz (když to srovnám s klasickejma kachličkama, ale stojí to za to. Jednoznačně.


V kuchyni jsem si dost věcí musela obhájit - nejvíc asi barvu dvířek, ale třeba i úchytky, který jsem si "zadala" zcela konkrétní. Mosazná barva mi dobře sedla jak k dubové dýze, tak k laku, desce a hlavně i baterii. Úchytky jsem chtěla co nejméně nápadné a ideálně aby se nemusely vrtat do dvířek zepředu a musím říct, že když pominu jeden karambol s miminem padajícím pusou přímo na jednu z nich, tak jsem maximálně spokojená.

Jestli jsem v naší kuchyni z něčeho opravdu ale pravdu nadšená, je to jednoznačně naší pracovní deska a obklad za hlavní linkou (protilinka má jen malý sokl) z Technistonu. Jak jsem psala v prvním článku, původně jsem si myslela na ten nejdražší dekor mramoru, ale nakonec mi při porovnávání vzorků přišel lepší jemný zrnitý vzorek desky v odstínu Brilliant White. Díkybohu, protože křemenná deska je jednou z největších položek v rozpočtu - ale de to teda dost poznat. I to zaměřování a instalace byly zážitek. Všechno sedlo na milimetr přesně, manžel je z toho na větvi ještě dneska. Deska samotná je krásná, bezvadně se udržuje a když peču něco z rozvalovaného těsta, nemusím si vytahovat můj starej děravej silikonovej vál. Mimochodem, věděli jste, že Technistone je původem česká firma?



Tady dole máte naši špajzku v celé své kráse, vrchní obdélník je slepý a už k ní nepatří. Tak co, stačila by vám? Jestli jste odpověděli "ne", tak vězte, že chybou výroby byla původně ještě menší a uvnitř byl jen uzoučký, 10 cm široký košík. Moje asertivní část osobnosti, která byla celou dobu výroby poměrně hodně rozjitřená, se značně rozčílila a vývoj událostí označila za nepřijatelný. Díkybohu firma špajzku předělala ale i tak jsme museli koupit nový, mnohem dražší koš. Moji rodiče se smáli, že možná kdybych na stavbu jejich domu tenkrát dohlížela já, dopadlo by to o dost lépe. Jono, byla jsem docela drsná, ale bylo to myslím ku prospěchu věci. A to je i moje rada pro vás - pokud něco stavíte či rekonstruujete, všechno dobře kontrolujte a nebojte se ozvat! I ta nejšikovnější firma a člověk můžou občas něco poplést. Pokud jsou to profíci, určitě se společně doberete řešení.


Do nové kuchyně jsem si pochopitelně chtěla pořídit i nějaké pěkné nové doplňky, s čímž mi pomohlo i Bonami. Ti byli tak hodní, že mi pár kousků dle mého výběru poslali. Z toho, co z Bonami najdete i u nás doma, jednoznačně doporučuju mrknout hlavně na dvě věci - keramiku (a zcela konkrétně mlýnky) od značky Bitz a potom naprosto geniální silikonový podložky pod hrnce/plechy/konvice/whatever od Zone Denmark. Na ty fakt nedám dopustit, jsou lehký, krásný a omyvatelný, takže i když jsem nějaké dostala, musela jsem si další koupit. Za mě top kuchyňský objev!


Podložky Zone Denmark hýr, růžové chňapky najdete na Bonami též. Lahev na olej na fotce výše jsem si před mnoha a mnoha lety dovezla ze San Gimignana. 



Jak mě při vybírání barvy dvířek odrazovali od kombinace růžovooranžová (furt jsem ňák nevymyslela, jak té barvě vlastně říkat) a dub, že to zanikne, tak musím říct, že to nezaniklo. Ladí to a jsem z toho radostná. Horní dubové skříňky mají strašně dobře vymyšlené "úchytky" - prostě jsou dvířka asi o cenťák delší než korpus. Taková blbost, přitom mě by to asi vůbec nenapadlo, funguje to báječně a nemusíte se rozčilovat s dotykovým otvíráním (které máme nahoře). Obecně je naše kuchyň fakt dobře vymyšlená musim říct. Jen ten výrobní proces byl krapet náročnej



U baterie jsem chvilku snila o takové té děsně fancy Gröhe, ale nakonec vyhrála levnější varianta, na kterou můj muž vlastnoručně namontoval průmyslovej filtr, co někde sehnal. Až se nám tahle jednou pokazí (což bude doufám za dlouho), třeba už budem mít prachy na takovou tu hitech co pouští horkou vodu a já budu moct za naší rychlovarnou konvicí zabouchnout dveře skříňky. Nebo chaty.

Co je jednoznačně naprosto fantastická záležitost, je spodní instalace dřezu. To fakt hodně chceš, ta údržba linky, to nepřekonáš. Dřez máme granitový a byla bych si bývala přála mnohem větší, ale bohužel se nevešel. Z druhé strany je docela hluboký, takže i s ním jsem spoko.


Aktuálně je naše kuchyň jakože úplně hotová, pořád mám ale do budoucna nějaké plány. Začátkem července by měly přijít nové barové židličky a stále neúspěšně hledám vysoké a ne strašlivě drahé dubové schůdky. Ty bych chtěla pověsit na zeď u okna tak, aby se daly snadno použít kdykoliv a kdekoliv v bytě. A další věc, co bych chtěla časem vylepšit, je výměna obyč zásuvek a vypínačů za keramické kulaté. Kupovat zásuvky do celýho bytu nebyla úplně prča, brali jsme tudíž relativně levné. Téměř nikde mi nevadí, kromě ložnice u hlavy a pak teda právě tu v kuchyni, kde mi vadí úplně všude, ha.

No to byl zase elaborát a to jsem tak půlku zážitků vynechala! 

Tak jo, už na to šilhám druhej den a nadávám jak špaček, ale zas jsem se konečně naučila aspoň trochu zacházet s mým macem. Takže mačkám tlačítko publikovat a jdu do kuchyně, kde hodlám najít a sežrat něco čokoládovýho.

Papa
post signature

38 komentářů:

  1. Všechno je naprosto úžasné. Z neobvyklé barvy dvířek jsem unešena.
    Anna z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Mně přijde, že teď tu barvu vidím všude, že to byl nějakej vesmírnej signál, co zachytilo víc lidí :D

      Vymazat
  2. Zdravím, moc se vám to povedlo. Vypadá to báječně. Všechno krásně slazené, jen jediná věc co mě překvapila, že jste nešli do indukční varné desky. mějte se krásně a ať kuchyně hezky slouží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujem moc! A to je ovšem výborná poznámka, indukci vs. plyn jsme řešili hodně, manžel bojoval za indukci, ale vařím hlavně já. Já na plynu vařím snad od třinácti, taky mám docela blbej pocit z toho svěřit všechny možnosti ohřevu jednomu druhu energie (a nedávná celodenní odstávka elektřiny mě v tom jenom utvrdila). Ale je fakt, že ta údržba je příšerná a letos ten plyn získal trochu pachuť. Takže je klidně možný, že za pár let změníme názor

      Vymazat
  3. Kuchyně je úžasná, nad každou fotkou jsem áchala! :) Míša

    OdpovědětVymazat
  4. Až najdete ty hezké dubové skládací schůdky, dejte prosím vědět. Už dlouho takové hledám. A porcelánové vypínače prý v Polsku levněji než u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Háá, no existujou jedny od Design House Stockholm, ale ta cena je naprosto vesmírná a pro nás jsou ještě nízký. Vypínače vim, děkuju! Zatím jsem ovšem ve fázi plánovací :)

      Vymazat
  5. Je to úúúžasný! Fakt nádhera, to světlo a nádobí a všechno… wow! 👏🏻

    OdpovědětVymazat
  6. Máte to opravdu nádherné! Taky jdeme proti proudu a dvířka budeme mít olivová. Na technistone bohužel nebudeme mít finance, takže bude klasika dřevotříska, akorát musím vymyslet vzor... Uf, to je tolik věcí, co sem uši vyřešit, obdivuju vás, jak krásně máte vše doladěné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, a juchuu barvě, olivová je teď super moderní! Já myslím, že i dřevotříska může být fajn, naši mají bílou a vlastně je hrozně dobrá. Pevné nervy s vymýšlením přeju :)

      Vymazat
  7. Dobrý den, opravdu krása a hlavně mě moc potěšilo, i překvapilo - je to přesně můj styl! Řešíme rekonstrukci domu a taky v kuchyni budou kulaté rohy, pudrové barvy. A to okno 👏👊🏼 ! Článek si budu muset přečíst aspoň 3x :))

    OdpovědětVymazat
  8. Boží boží a boží! Já jsem teda nejvíc unešená z barevný kombinace (růžová by u nás neprošla, takže palec nahoru Jiřímu, že neni posera :D), úchytek, té dolní instalace dřezu!!! :D, toho krásnýho prosvětlenýho prostoru a plynovýho sporáku, ten jsem měla poprvé v životě v předešlém bytě, vždycky jsem se plynu bála, u našich se vařilo na desce, a za 3 roky používání jsem si na ten ohníček tak zvykla, že teď po něm pláču. :D Teda až na to čištění, jak píšeš, to mi nechybí :D

    Andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Andy, Jiří má v mé "dyzajnování" jak říká babička naštěstí důvěru (nebo spíš je mu to jedno :D :D). Právě jsem taky ohníčková, ale umývá se to fakt blbě :))

      Vymazat
  9. Anko, to je teda naprostá špica! Je to ještě lepší než všechny ty vizuály a moodboardy (a to světlo se mi líbí o hodně víc než to podlouhlé). Teda až na tu spíž, ale s tím si určitě poradíš. Fakt velká bomba. Taky se k tomu budu muset ještě vrátit. A zajímá mě všechno o Tvé keramice :-))) B.
    P.S. Mám podezření, že při výpadku proudu nefungují ani plynové sporáky, ale i tak (i s tou politickou situací kolem) jsem taky pro plyn!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem napsala blbost. Sporák funguje (kromě jiskry), na eletrice jsou závislé plynové kotle. B.

      Vymazat
    2. Moc děkuju, červenám se tetelím se a jsem radostná! Přeci jen jdu s tou barvou dost proti proudu, tak jsem ráda, že se líbí :) O keramice možná něco napíšu, ale jsem i po roce furt dost looser :D

      No a jak funguje sporák bez proudu jsem si nedávno ověřila v praxi. Napřed jsem po celým bytě hledala sirky, to se podařilo. Jenže pak jsem si uvědomila, že můj plán udělat dětem k obědu špenátový těstoviny měl drobnou chybu - i když jsem to měla namyšlený den předem, nedošlo mi, že omáčku nerozmixuju. A zrovna jsme měli takovej velkej košťálovej špenát. Tak sem ho pak jak idiot šmrdala na talíři vidličkou asi půl hodiny. Po částech, celej hrnec špenátu s mascarpone. A stejně jsem pak po stole sbírala vyplivnutý zelený hroudy. Ehm. :D

      Vymazat
    3. Jednou jsem pasírovala přes sítko na čaj. Přesně vím, o čem mluvíš :-D B.

      Vymazat
  10. Já teda obdivuju, kromě kuchyně, jak to máš nafocené. A k té asertivitě... U klientů nechám řemeslníky předělat něco i dvakrát, ale u nás doma pravý opak. Loni nám namontovali bránu, která měla pravý roh o 10 cm níže. Tím pádem nešlo ani navázat na stávající plot. V první chvíli jsem byla konsternovaná, ale pak jsem to nechala být. A tak bych mohla jmenovat x případů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tak to děkuju, můžu se zeptat, jestli jsi koukala na mobilu nebo na počítači?
      Není to jen tak, já vim. Já mám teď na rodičáku věčně vysypanej pytlíček trpělivosti, což té asertivitě hodně pomáhá :)))

      Vymazat
  11. Nádhera! Všechno až do posledních detailů se mi moooooc líbí.

    OdpovědětVymazat
  12. Je to úplne prekrásna kuchyňa, nádherne ste to všetko vymysleli, nech vám dlho dobre slúži a nech vás teší rovnako, ako mňa pohľad na ňu. Bravó

    OdpovědětVymazat
  13. Je to krásné, fotky profi jak z Pinterestu, ale nikdy bych tě asi netipla na takovou princeznovskou kuchyň :) V kombinaci s tou mosazí a bílou to na mě působí opravdu hodně dívčím dojmem, ale je to nádhera! Teď mám pocit, že kolem mě spoustu lidí plánuje nebo už buduje růžovou kuchyň, takže to vypadá na nový trend. :) no a takové prakticky stejné úchytky máme na skříňce pod umyvadlem v koupelně a jsou teda dost ostré, takže už se taky děsím toho dne, kdy se tam naše (zatím pouze ležící) dítě začne ochomítat, to jsem nějak nedomyslela, ajaj. A strašně se mi líbí ty zaoblené rohy... bylo by kůl, kdybyste bydleli v nějakém funkcionalistickém domě, který má tyto prvky taky a byly by viditelné třeba na balkónu. .. to je prostě Brno! Paráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) I když teda mně princeznovská nepřijde :D Mělo to být takový vyvážení zbytku bytu, který je hodně tyrkysovej - a funguje to! Ale možná vyznívá na fotkách růžověji než ve skutečnosti, já jak vidím furt origoš, tak to asi nedokážu objektivně posoudit. Úchytky jsou musím říct dobrý, jak jsou jakože zahlý dolů, tak nejsou ostrý. Karambol jeden byl, ale od té doby si dává majzla :D

      Vymazat
  14. Ahoj, ty růžové skříňky jsou opravdu krásné! Můžu se zeptat, co je to přesně za materiál, že šel takhle pěkně natřít, nebo jak je to udělané? Díky, Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to lakované MDF - úplně klasický kuchyňský matroš, lakuje se to stříkáním, proto ten hladký povrch :)

      Vymazat
  15. Je to fakt pěkné, nádherná barevná kombinace. Akorát na to nádobí na poličce se musí strašně prášit a nesnáším, NESNÁŠÍM zásuvky nad linkou. A teď se ptáte, kde, ty doroto, máš zásuvky v kuchyni ty? Tak teda mám výsuvné z horních skříněk a taky jednu díru v pracovní desce, takovou tu, jak se dává na vedení kabelů do psacích stolů. A tím pádem je můj lesklý metro obklad bez jediné poskvrnky ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dost dobrý! Zásuvky jsou věru hnusný, zcela rozumim :D Ale v ty keramický vkládám veliký naděje :)

      Stran nádobí - na poličcce máme jenom to, co používáme fakt denně. Tzn. nic se zaprášit nestihne... Teda ta vyšší polička je jinej příběh, ale tam zas není vidět :)))

      Vymazat
  16. Lososová. Oblý roh je úžasný, trochu mi evokuje staré funcionalistické kredence - tedy ty jejich spodky. Tady se oko stylisticky potěší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podepisuji se pod svůj komentář - Marie

      Vymazat
    2. To mě těší, že to tam vidíte! Bydlíme ve funkcionalistickém domě a snažím se tomu interiér uzpůsobit

      Vymazat