úterý 30. června 2020

Pokus o shibori - rychlovka z chaty

Během letošních prací na chatě jsme nedávno vyhodili staré matrace, které - ač na míru a krásné - byly desítky let neprané a vlněné potahy měly sežrané od molů. Ale protože se moji rodiče zrovna rozhodli koupit si matrace nové, náhradu jsme měli hned. Klasické matračky ale bylo třeba nějak potáhnout. Ideálně tak, aby se to dalo vyprat, ale aby to i hezky vypadalo ve chvíli, kdy postele nebudou nachystané na spaní. Což nebudou skoro nikdy, protože my spíme jinde. Aha!

No a při té příležitosti jsem si vzpomněla na můj loňský článek o shibori. K nám domů se aktuálně furt nic takového nehodí, ale na chatu, to je jiná! Mezi dřevěné obložení a všudypřítomné retro zapadla batika jak zadnice na hrnec.



Místo indiga jsem si koupila klasickou Duhu v námořnické modři a dvě nejlevnější prostěradla z Ikei poskládala "na harmoniku". Celé jsem to i vyfotila, ale jelikož obvykle tvořím v noci, výsledek tomu odpovídá a je nepublikovatelně rozmazaný, sorry. Víte co, ono na tom ale fakt nic moc nebylo. Prostě klasická harmonika (a doporučuju to udělat hned z prostěradla poskládaného v origo balení, pokud tu možnost máte), a pak špagátem omotat á 10 cm. Zpětně bych to udělala asi á 5 cm, ale pozdě bycha honit. Musím ale říct, že jakmile jsem matrace potáhla, ihned jsem pocítila velice hřejivý pocit uspokojení.



A tady mini sneak peek z naší chaty (tu poličku ještě pořeším, nebojte) a ukázka, jak bezvadně umím povlíkat prostěradlo :D


Ježiš já se už těším na víkend!

post signature

5 komentářů:

  1. A nám pod schody stačili Karup matrace, tzv pre hostí, dvoje sivé, dodané v látkovom pytli, mne sa totiž veľmi páči to vrstvenie tenkých matracov rôznych farieb a vzorov, tiež ich má aj Bella-Rose, len dávam veľký pozor, aby ich nezašpinili psy:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla něco snadno a rychle pratelnýho - ona ta naše chata hodně "dýchá", takže je tam fakt dost squatterů s hodně nožičkama, abych tak řekla :D Ty tenké matrace jsou ale moc kásné, přesně vím, které myslíte

      Vymazat
  2. To je fakt super řešení, v té chatě se to vyjímá nádherně (a u mě zase zrecidivovala touha po shibori povlečení). Nějak jsem nestihla zareagovat v diskusi pod chatařskou inspirací, že to všechno vypadá báječně a chatičku závidím :-o Čím jsem starší, tím raději bych někam jezdila, ale u nás v rodině máme tři víkendové nemovitosti (a všechny obsazené právoplatnými majiteli, kteří by asi nebyli nadšení, kdybych jim to začala předělávat), tak je asi nesmysl prořizovat čtvrtou - ne že bychom na ni v post-pandemickém zájmu měli :-D

    Hele, ale ta ikeácká prostěradla nejsou čistá bavlna, nebo jo? To se Ti takhle krásně chytlo? B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou čistě bavlněný! Chytlo to moc hezky, odpovídá ta fotka jak visí :)

      Jinak chata taky není naše naše, ale "rodinná". Právoplatní majitelé ale mají své zahrádky a roky tam nejezdí. Tak ji máme v takové pěstounské péči :D

      Vymazat
  3. Wow. Moc fajn a pěkná dřevěnice. My jsme teď se ženou přemýšleli nad tím, že bychom si taky pořídili podobnou chatku. :) Ať je prostě kam jezdit v létě, na jaře a na podzim na víkendy. :) Na zimu jezdíme většinou za zbytkem rodiny do teplých krajin, takže bychom ji mohli třeba pronajímat někomu. Jen to vymyslet, jak se to udělá. :) Nicméně fajn nápad a pěkná realizace. :)

    OdpovědětVymazat