neděle 21. června 2020

Recept: Banánové "vykrmovací" lívance se skořicí, řeckým jogurtem a nektarinkou

Před nedávnem se konečně rozběhla sezóna sladkých nektarinek, se kterou jsem promptně oprášila moji oblíbenou těhotenskou snídani, a to sice banánové lívance se skořicí, řeckým jogurtem a samo taky tou nektarinkou. Food stylista ze mě ovšem definitivně nikdy nebude, takže mi musíte věřit, že se mi vopravdu povedly. Tenhle recept sice vznikl omylem, když jsem chtěla udělat lívance úplně bez mouky nebo aspoň bez mlíka, ale to jaxi neklaplo a moje trpělivost po několika neúspěšných pokusech brzy došla. Pokud máte ale stejně jako já hrozně rádi palačinky a sladké - ale ne přeslazené - snídaně, tenhle recept určitě vyzkoušejte.

Minulý rok v zimě, když mě po měsíci na umělé výživě vypustili z nemocnice domů, zněl můj hlavní úkol vykrmit se. Ale pokud možno netučně a ještě lépe bezezbytkově. Doma na neschopence jsem si pak několik měsíců užívala dlouhé a klidné snídaně, na což teď už jen se slzou v oku vzpomínám. Fakt je ale ten, že jsem díky současnému životnímu stylu vychytala tak turbo rychlou přípravu, že si tyhle lívance v pohodě zvládám udělat i teď. Takže jak na ně:

Na těsto:
  • 1 zralý banán
  • 1 vajíčko
  • 3 lžíce jemných ovesných vloček
  • 3 lžíce hladké mouky
  • 100 ml mléka
  • kávová lžička skořice

Na servírování:
  • pravý řecký jogurt (my kupujeme Koliós na Rohliku)
  • zralé nektarinky
  • skořice
  • javorový sirup
Sice bych vám mohla napsat, ať si je naservírujete s čím chcete, ale nenapíšu. Je to totiž právě tahle kombinace sladkých a kyselých surovin, které z lívanců dělá něco velmi mňam. Fakt, nekecám.

Příprava je jednoduchá a jestli máte doma smoothie maker, budete mít těsto hotový asi tak za minutu. Já dám do "shakeru" všechny ingredience a rozmixuju dohladka. Než jsem přišla na tenhle zlepšovák, těsto jsem dělala ve vysoké odměrce tyčovým mixérem, což je stejně rychlý, jen to umývání pak trvá o minutu dýl. Výhoda smoothie makeru je i ta, že těsto vyrobíte v shakeru s víčkem, ze kterýho můžete budoucí lívance dávkovat rovnou na pánev. A když víčko zaklapnete, těsto v pohodě schováte do druhýho dne do lednice, juch! 

Těsto je trošku hustější, než klasické palačinkové, ale ne zas tak o moc. Když tak otestujte a případně přidejte trochu mouky/mlíka. Já lívance opékám úplně nasucho na titanové pánvi, ale ješte nedávno jsem je dělala na obyč Tescomě a výsledek byl stejný. Napřed kápnu loužičku, trošku rozprostřu lžící a finito. Pánev nechcete mít úplně rozpálenou, lepší je nižší stabilní teplota - pokud se vám hned po vylití těsta udělá hrozně moc bublinek, teplotu snižte. Lívance nejsou zákeřné, netrhají se ani nepřipékají, ale je třeba je dělat spíš na tu nižší teplotu.



K snídani vám bude stačit cca malých 5 lívanců (dávka těsta je minimálně na dvoj až trojnásobek), které zakydnete řeckým jogurtem, na to naskládáte nektarinky, zasypete skořicí a nakonec zakápnete javorovým sirupem. A papáte.


Tož dobrou chuť a krásný zbytek neděle!


post signature

Žádné komentáře:

Okomentovat