úterý 17. prosince 2019

4x vánoční DIY ze špachtlí

Vánoce jsou skoro tady, hurá! Tož pokud máte v rámci vytváření atmošky chuť a čas si při sledování pohádek třeba něco milého vyrobit, mám pro vás dneska čtyři vtipné DIY ze špachtlí, které seženete za 40 korun ve zdravotnických potřebách. Všechno jsou to jednoduché vánoční dekorace, které zvládnou i větší děti, a seřazené jsou od turboeasy po relativně easy. Tak jdeme na to!
Na projekty jsem potřebovala následující matroš:

- špachtle (kromě zdravotnických potřeb je i mají i v těch výtvarnejch, viděla jsem je myslím i u Stoklasy, ale ta cena je někde jinde.)
- fixky, vodovky
- lepidlo (já měla tavnou pistoli)
- provázek
- korálky na dvířka, větvička na sáňky, papír 

1. tyč severní pól

Tohle je tak jednoduchý, že to snad ani nepotřebuje komentář. Červenou fixkou nakreslete pruhy, z kousku další špachtle vyrobte cedulku a pomocí lepidla z tavné pistole na plastové podložce vyrobte "led". Pokud se vám nepovede zcela dle představ jen pomocí pistole, můžete si po zchladnutí pomoct nůžkama. Pak vše lepte dohromady spolu s provázkem - a je to!



2. dvířka pro skřítky

Kvůli tomuhle šíleně roztomilýmu DIY jsem špachtle před rokem vlastně kupovala. Celý postup najdete ve vánočním lookbooku Bella Rose, odkud pochází i tato fotka. Od té doby jsou ale dvířka celoročně instalována u nás v obýváku.


3. lyže

Lyže samotné jsou taktéž z kategorie turboeasy. Stačí ustřihnout jednu stranu špachtle do rovna a trochu si vyhrát s barvičkama. Já jsem ale chtěla lyže doplnit i hůlkama, které jsem vyrobila ze špejlí. Ty nejdou stříhat tak dobře jako špachtle, na zkrácení jsem proto použila kleště. Poutka jsem vyrobila tak, že jsem udělala z provázku smyčku a do uzlíku jsem před utažením zapíchla špejli. Hůlka tak vlastně prochází skrz uzel. Kolečka dole jsou vyrobená z papíru. Celé je to slepené taktéž lepicí pistolí, což u kulatých špejlí není úplně ideální a jde to trochu vidět. Lepidlo jsem proto zamaskovala mašličkou. Z lyžiček mám úpřímně řečeno asi největší radost - a přitom taková blbost. Vypadají krásně jak na stromečku, tak by byly myslím dost vtipné třeba jako dekorace na dárečku.


 4. sáňky

Sáňky jsou jediné trochu složitější, ale pořád z kategorie snadné. Potřebujete si nastříhat následující počet "prkýnek" + dvě malá na spoje (viz. níže)



Zahnuté lyžiny jsem vyrobila tak, že jsem špachtle na několik minut strčila do vřelé vody. Jakmile nasákly a změkly, položila jsem špičku na víčko od svíčky a zbytek špachtle zatížila. Takto nechte dokud špachtle nevyschnou, čili třeba do dalšího dne.


Následně pokračujte podle návodu níže. Příčná dřívečka v bodu jedna nebyla vyfocená na úvodní fotce, jelikož jsem nutnost jejich existence odhalila až po pořízení zmíněné fotografie. Tato dřívečka budou o něco kratší, než prkýnka na sedátko.
Tadá! Sáňky bude nejlepší lepit lepidlem na dřevo (jakože stačí herkules), ale já to na prasáka vyrobila všechno lepidlem z pistole. Na to ale pozor - na lepidlo z pistole totiž nechytá barva.


Sáňky jsem natřela na přírodno, ale krásné by byly třeba i červené.


A to je prosim pěkně fše.
Veselé tvoření vinšuju!
post signature

8 komentářů:

  1. Jéé to je zase skvělý nápad:)) Lyže jsou naprosto luxusní a dvířka pro skřítka taky udělám...hned si v práci vyptám pár špachtlí do krku:) Krásné Vánoce. Pavla

    OdpovědětVymazat
  2. Tak do toho jdem! Jdu obvolat spoluzacky dlouhonozky prvorozene, ze u tety je v pondeli DIY party! Holly jolly christmas a nealko vajecnak :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Šťastné Vianoce a veľa zdravia v novom roku 2020 Vám želá Marianna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Marianno, Vám také krásné Vánoce a vše nej do roku 2020!

      Vymazat