čtvrtek 3. března 2016

Březen, za kamna vlezem!

Jo kéž by! Já bych si za kamna vleznula, až bych brečela. Tož se na ně můžem aspoň podívat. Míra krásných kachlových kamen, na které jsem v posledních několik měsících narazila, už totiž přestala být únosná. Hrozně bych si přála takový v bytě mít, ale pochybuju, že se po komunistické éře ještě někde u nás nějaký kachlový kamna mimo zámků vyskytují. Škoda děsná, protože to je prostě krása nesmírná vesmírná.

Jenom teda předesílám, že tady v článku se jedná o tvar typický pro Skandinávii. Úplně nevím, jaká kamna byla běžná u nás, ale tipuju, že spíš hranatá (kdyby k tomuto tématu někdo něco měl, budu ráda za komentář, nějak mě to téma zaujalo).

1. Ačkoliv se jedná o historický prvek, do všech moderních interiérů níže sedí tento rourový typ kachlových kamen jak zadnice na hrnec. Já to furt řikám, že moderní minimáč je nuda.

zdroj

2. Když si představím, jak si vlezu do postele s knihou (to už si ale pomalu ani nepamatuju, jak se dělá), zatímco mi v těchto pastelových kamínkách praskají třísky, tak mě přepadají takové podivné pocity, až si řikám, jestli se ze mě s přibližující se třicítkou nestává romantik.


zdroj
3.

zdroj
4.

zdroj
5. Božeeee! No nic, si aspoň zapálím svíčku.

zdroj
6. Tenhle koutek je v trochu jiným stylu než ostatní fotky, což mi přijde hodně osvěžující. Pro mě zkrátka další důkaz, že staré a nové prostě patří k sobě.

zdroj

7. Tady kousek z bytu, který jsem už ukazovala celý tadyk. (Mimochodem, dole pod tím článkem je zajímavý komentář od Táni k tomuto tématu.)

zdroj
8. Tohle už jsou pořádná kamniska v už docela eklektickém interiéru - takže já jsem samozřejmě úplně nadšená. Všechno to (samozřejmě vyváženě) "splácat" dohromady, to je moje!

zdroj

9. I tento obrázek mám z bytu, o kterém byl samostatný článek tadyk

zdroj
10.

zdroj
Taky byste si vlezli za kamna?
Čus bus

post signature

12 komentářů:

  1. Už jsem tady jednou psala o nádherných kachlácích v šedesátých letech zbouraných bytovou správou. Bohužel jsem je na fotce nikde nenašla. Kamna měla čvercový půdorys a sahala téměř do stropu (asi 280cm). Úžasná byla jejich starorůžová barva (do holčičího pokoje ideální).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Táňo, přímo v článku ten komentář zmiňuji, byl to právě ten podnět, díky kterému mě tenhle článek vůbec napadl, takže díky!

      Vymazat
  2. Zajímavá inspirace :) Kamna jsme měli doma hned dvoje, když jsem byl malý..teď je rodiče vyměnili za krb a je to stejně parádní záležitost. Ale je pravda, že kamna návštěvníka bytu trkno do oka o mnohem více, to se už jen tak nevidí..

    Lukáš
    http://ajlaffesn.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Takové krásy! Ten eklektiký a ta světle modrá se mi asi líbí nejvíce :) My měli kamna v takovém tvaru, ale kovová, v našem bytě. Našli jsme je ve sklepě, taková zmenšenina těchto na obrázcích. Jenže je vyměnili za ty, co máme teď :/ Jako nejsou špatný no, ale není to kdovíjaká krása! :) Až budeme jednou v Oslu byt kupovat, určitě musí mít kamna!

    OdpovědětVymazat
  4. Kamna - u nás kachle - sú úžasná vec! škoda, že za socíku sa toho všetci začali zbavovať. a pritom sú úžasne praktické lebo majú obrovskú výhrevnosť a ten zvuk praskajúceho dreva nič nenahradí....inak ja si vždy pamätám iba hranatú variantu ale tiež všade narážam v poslednej dobe na tie biele okrúhle škandinávske a sú skrátka božské!
    Lucia
    www.designofmyworld.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Bydlím v malém městě v severních Čechách, v dětství jsem zažila byt, v kterém jsme kachláče měli.Hranaté, skoro ke stropu, lahvově zelené. Úžasně hřály. Co bych za ně dnes dala!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Jednou jsem byla v podnájmu na Novém městě pražském a slečna bytná měla ve vedlejším pokoji kamna. jen si nepamatuji jaká. Určitě hranatá, vysoká a spíš barevná než bílá.

    OdpovědětVymazat
  7. Také vím ve městě, ba i domě a bytě, kde takové kachláky do stropu jsou. Také severní čechy a má je tam zatím asi většina bytů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůůů, fáákt? Kruci to bych fakt dost chtěla na exkurzi

      Vymazat