neděle 31. července 2022

Vodovodní kohoutek na terase

Dnešní článek patří do takové neoficiální série, kdy se reálně snažím přijít na kloub nějaký mě aktuálně trápící záležitosti. V tomto případě je onou záležitostí díra po kohoutku v kachličkách u nás na terase, který kdysi napájel jednoduchou venkovní sprchu. Sprcha ale jednoho krásného dne zatekla o patro níž, takže byla nemilosrdně zrušena. Během naší rekonstrukce se pak opravily rozvody a odstranil starý kohoutek, ale na nový už nedošlo. Aktuálně máme tedy na terase kousek zdi stále vykachlíkovaný škaredýma dlaždičkama s patinovým fototiskem (pomoc), uprostřed který se skví nádherná díra se zaslepenýma trubkama. Co vám budu vykládat, je to báječný.

Ačkoliv se jedná o projekt, který zatím nijak nespěchá (moc zeleného toho na terase zatím nemáme a na to málo nám stačí dešťovka, kterou chytáme ze střechy), přeci jen mi ta škaredá díra leží v žaludku. Jednou bude potřeba kohoutek zprovoznit, ale hlavně odlámat ty hnusný kachle a spravit omítku za nima. Nojo, ale co s tim? Vykachličkovat jinak? Snažit se navázat na fasádu? Udělat jenom kohoutek anebo výlevku? A co takhle rovnou kašnu? Otázky, samý otázky. Tak pojďme vymyslet, co s tim.


1. Jedna z možností, která by se mi líbila, by bylo na místě udělat umyvadlo v rámci venkovní jídelní zóny. Můj muž rád griluje, takže to vůbec není mimo. Musel by se ale vymyslet odtok a zóna samotná. Jelikož budeme příští roky šetřit na výměnu stávající dlažby za dřevo, konstrukce by mohla být pouze dočasná či odendavatelná. Čili - toto spíš neklapne, ale ne že by to nebyl faj nápad

zdroj

2. Tady tahle vychytávka na mě vyskočila na Instagramu a musím říct, že kdyby nestála pomalu ledvinu, byla bych ji bývala už dávno pořídila a měla vyřešeno. Jmenuje se to Waterworks a přijde mi to jako super praktická záležitost. Kýbl moh být taky zelenej, ale jinak jsem nadšená
3. Další venkovní kuchyňská zóna, tentokrát zděná. To se mi přiznám se líbí moc - bílý vápno, k tomu i vyzdít nějaký záhony na kytky a lup terasa jak ze Španělska/Maroka a podobně. Víte co myslim, ne? Za pár let u nás beztak pudou sázet kaktusy normálně ven, tak jakýpak copak, blah


zdroj

4. Něco pro venkovštěji laděné duše. Moc rustikální to u nás být nemůže, ale nějakým retro kouskem to možná nakonec dopadne.

zdroj

5.
zdroj

6. No a pak tu máme to oddělení kašen. To se mi musím říct zalíbilo velice, ale moc nerozumim tomu, jak to funguje. V našem případě by to asi musela být prostě jenom nádržka pod kohoutkem.


zdroj

7. Hm, no, slint.

zdroj

8. Dobrá zpráva je, že takový fontánky jde koupit i u nás. Špatná je ovšem to, že jsou obvykle vyrobený nikoliv z kamene, ale z papundeklu 

zdroj

9. Nebo takový pěkný korýtko... by možná šlo, ne?

zdroj

10. Pultíček?

zdroj

Nejvíc se mi asi líbí nápad vyzdít pult, ale nejjrealističtěji vidím možnost koupit starou retro venkovní výlevku a nechat ji zrenovovat. Uvidime.

Máte na zahradě nebo na terase kohoutek? Jak ho máte vyřešený? Jakékoliv další nápady přijímám hned teď! 

Dik a čau
post signature

8 komentářů:

  1. Co sehnat starou plechovou/smaltovanou vanu? Babička ji vždycky mívala se zlatými rybkami a lekniny. A taky by to mohlo být jen prozatím řešení a šetřit na něco do budoucna echtovniho?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super nápad! Ideálně takovou, do které by se šlo naložit :D

      Vymazat
  2. Doporučuji pořídit si nezámrzný kohoutek. Super praktická záležitost...už nemusím řešit jestli teda v noci už mrzne nebo ještě nee... a i v zimě se voda často hodí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cožeee, to mě vůbec nenapadlo, že obyč kohoutek by mohl být v zimě problém, já se picnu, díky za komentář :D

      Vymazat
  3. Me se libi nejmene prakticka varianta: korytko na c.9. A v nem by byly zlaty rybicky. A kocouri by se zblaznili :))

    Kohoutek mame, dost provizotni uz nekolik let. Ale vzhledem k tomu
    ze setrime vodou na maximum, tak kohoutek smolik pacholik, hezky ze sudu naberu destovku, v destovce si umeju ruce, oplachnu kvetinac a hezky pak tou pouzitou destovkou zaleju nejblizsi kytku.

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem nad těma leknínama a rybičkama přemýšlela, když jsem šla zalít naše nebohý rajčata. Dospěla jsem k závěru, že na naší jihozápadní terase bychom z nich měli pravděpodobně rybičkovou polívku :(( Ale je to fakt krásnej nápad, jen z vlastní zkušenosti - kocouři by vám je vylovili a sežrali :D

      Taky zalíváme dešťovkou, kohoutek je spíš na ruce při jídle, vodu do bazénku a tak :)

      Vymazat
  4. To umyvadlo z prvního obrázku je nádherný. Ale chápu, ze realitace je náročná (leda by pod tim byl schovany kybl, do ktereho by odtekala voda, jako to mame na chatě. To by me pobavilo, kombinace vysokého designu a chatarske vychytavky :-). Jinak se mi asi nejvíc líbí korýtka. Pokud se teda nejak smysluplne udržují (jestli v nich v létě nebude nic kvést, kam odtece voda treba po silném dešti...).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako není to tak jednoduchý vymyslet musím říct, přitom takové blbost...:))

      Vymazat