úterý 12. července 2022

U nás v ložnici a kde hledám, když nevím

Jednu ze dvou skoro hotových místností (naši kuchyň) jste už viděli, nezbývá tedy než se s váma podělit i o tu druhou - naši ložnici. V ní nám chybí opravdu jen pár "detailů", jako zarámovat a pověsit obrazy a časem vyměnit vypínače u postele za kulaté keramické, jinak si ale tuhle místnost můžeme víceméně odfajfkovat. Je jasný, že aktuálně máme vedle postele dětskou postýlku, která půjde časem pryč - a pak budu patrně docela vehementně přeskládávat. Jenže to už bude verze 2.0 o které toho upřímně řečeno zatím moc nevím. Pojďte tedy dál!

Pokud mě už sledujete delší dobu, asi vám neunikne, že naše současná ložnice je dost podobná té minulé. Nábytek je stejný, i rozložení je v podstatě stejné, obrazy jsou stejné. Větší novinky jsou všehovšudy tři: dekorativní šedý nátěr limewash, který byl zároveň jediným DIY projektem, který jsem v bytě v rámci rekonstrukce dělala po porodu já, boží vestavěná skříň na míru a osvětlení. I přesto si ale myslím, že je celý prostor tak nějak "o něčem jiném".

O limewash vám toho v případě zájmu můžu napsat víc, byla to zábava, šlo to snadno a výsledek je super. Barvu jsem si koupila u Bauwerk Colour a jsem moc spokojená, jen jsem vypotřebovala úplný zlomek koupené barvy.

Co se týká naší vestavné skříně, z té jsem nadšená. Chtěla jsem co nejméně nápadnou, bílou, aby se tvářila spíš jako zeď. Ve studiu vymysleli, že bude přes celou stěnu i nad dveřma, a taky že bude orámovaná dubovou dýhou. 

Osvětlení jsem do celého bytu chtěla řešit koncepčně, musím ale říct, že jsem se s výběrem hodně zapotila. Jakkoliv mám z hlediska interiérového designu spousta věcí tzn. ve voku a často chodím na jistotu, v osvětlení jsem byla ztracená. Ze všeho nejvíc mi při vyhledávání pomohlo Favi.cz, vyhledávač nábytku a doplňků, díky kterému jsem objevila osvětlení od české značky Lucis. Favi mi při zařizování obecně dost často pomáhá když si nevím rady, v případě výběru osvětlení do našeho bytu ale sehrálo zcela fundamentální roli. Jejich filtry mi pomohly prokousat se kvadrilionem dostupných produktů, vizuálně si to všecko srovnat a nakonec najít přesně to, co jsem hledala. 

Proto když mi ve Favi nabídli spolupráci, bylo jasný, že musím souhlasit, protože bych vám sem ten odkaz na ně dala v každým případě, cha. Identická, možná ještě o chlup zoufalejší situace s hledáním nastala i později při výběru křesel, ale o tom vám povím zase někdy jindy.

Téměř celý byt je tudíž osvětlený lustry Lucis - v ložnici máme kouli Polaris s černým kabelem, aby ladil k lampičkám u postele. Stejnou kouli s transparentním kabelem máme i v předsíni. V chodbě a na WC máme stropní Polaris S, a pak už jste jistě viděli naši Daphne v kuchyni. Daphne v jiné kombinaci máme i v obýváku spolu s Nemesis. No, to už zní trochu jak výčet hrdinek z nějaké young adult fantasy knížky, ale chápem se, né? Všechna svítidla mají stejné opálové sklo a kovové doplňky v barvě mosazi - takže i když mají jiné tvary, skvěle k sobě ladí. A o to mi prosím šlo. Že je Lucis firma z Moravy je taková třešnička na dortu, která mě neskutečně těší.


Naše DIY čelo postele se do nového přistěhovalo s náma. Pořád ho miluju a nemám v plánu ho měnit, i když už má místy v látce vyšudlaný naše hlavy. Možná bude nutný ho za pár let přečalounit, zatím to ale nehrotím.


Původně byla v ložnici i v obýváku stará hliníková stropní lišta, na které visely záclony. Ty se děsně zasekávaly, ale jinak to vypadalo dobře - koupili jsme tedy v ikei novou bílou verzi kolejnice (která se nám ale zasekává taky) a k tomu zatemňovací závěsy. Ty jsou pro nás upíry, co strávili posledních šest let ve stínu v přízemí, naprostá nutnost. Schválně jsme pořídili dvě balení, takže když jsou závěsy zatažené, zakrývají komplet celou zeď a ještě u toho dobře vypadaj. Nemám ráda takový ty situace, když vám zatažený závěs jen tak tak zakrývá okno a ještě u toho vypadá tak nějak scvrkle a uboze (což je mimochodem naše aktuální situace v obýváku, tam potřebujem ještě tak dvoje). To máte ode mě jako tip na závěsový hack na profi look - kupte si víc závěsů než na první pohled potřebujete! Ten děsně profi zohlej kousek navrchu ale samozřejmě nevidíte, žejo.


Následuje několik zátiší s kytkama, pokladama (jak říká moje dítě) a obrazama, co už pár let čekají na rám a třičvrtě roku na pověšení. Sorry. Mozaikový stoleček v bytě byl a hodláme si ho nechat, myslím, že si s kytkama skvěle rozumí.




Koberec jsme ve starém bytě měli v obýváku, ale do toho nového velikostně pasuje asi jak pivní podtácek místo ubrusu. Přestěhoval se tedy do ložnice a dodal jí trochu barvy.

Jo a prosimvás, dveře "ve skříni" vedou do koupelny. Stejně jsme to měli už v minulém bytě a řeknu vám, to je prostě skvělá věc!


Šiš, my ty vobrazy fakt musíme asap pověsit, hrůůza


Lampičky na čtení máme jako jediné nové osvětlení v bytě od někoho jiného, a to od italsko-rakouské značky Molto Luce. Dají se polohovat a přepínat na svícení na čtení a svícení na náladičku. U obojího lze navíc regulovat intenzitu. Byly trochu dražší, ale stálo to za každou kačku. Navíc u postele fakt dobře vypadaj!



Tak to bychom měli. Další na řadě máme balkón (kterej má aktuálně uřezaný zábradlí a nedá se na něm být), dětský pokoj (kam musíme dodělat obložení stěny) a možná i ten obývá, který nám po x měsících konečně začal dávat smysl. No a koupelna bude snad hotová koncem roku, tak uvidíme.

Tož hezké léto vinšuju!
post signature

4 komentáře:

  1. Anko, to je fakt nadhera! Libi se mi všechno. A koukám, ze předsíňová lavice, kterou jsem roky krutě záviděla, teď bydli v ložnici. Sedí tam perfektně!

    OdpovědětVymazat
  2. Ložnice je velmi povedená! Obří skříň je velmi pěkná a navíc tolik místa bych brala hned.

    OdpovědětVymazat