čtvrtek 7. dubna 2022

Designový návrat - brokové sklo (a moje sbírka)

Brokové sklo je jedním z mnoha retro trendů, které se v posledních letech rozhodly vynořit z hlubin minulosti.  Stačí si zadat heslo do googlu a uvidíte, kolik věcí vám vyhledávač vyhodí! Tyto retro kousky (většinou vázy) ovšem spojuje tehdy módní, řekněme "bruseloidní" barevnost, která v dnešní době nemusí být všem po chuti. Ovšem brokové sklo samotné, které se při vyfoukávání obalí v drobných skleněných "brocích" ( ty se následně ve výrobku roztaví a vytvoří tento krásný efekt ) je opravdu krásné i v jednoduchých barevných variantách. Na což někdy vloni přišla celá řada designových značek a zhruba minulý podzim nám své zjištění začaly servírovat do regálů svých obchodů. 

No a já jsem jim na to samozřejmě hnedle skočila a aktuálně jsem vlastníkem již několik a kousků z brokového skla a řeknu vám, nelituju ničeho. Do našeho bytu ze 30. let se všechny báječně hodí a mám z nich fakt radost.

Vázu H&M home z kolekce vytvořené návrhářkou Diane von Furstenberg jsem musela mít hned jak jsem ji uviděla. Byl to snad první kousek, který jsem si koupila do nového bytu ještě v tom starém a několik měsíců jsem ji měla schovanou v krabici. Obývák budeme mít "hotový" tak do deseti let tipuju, ale ta váza do něj sedne báječně už teď. Jiřího jsem asi týden prudila, jestli by mi nemohl donést kytku, že mám v plánu fotit - a zrovna když jsem to vzdala a objednala si na rohlíku svazek tulipánů za 150 korun, dotáhl tuhle nádheru. 


V celém bytě stále visí pouze jeden jediný obraz. Ostatní jsou opřené o zeď a zkušeně lapají prach



Další zářez jsem udělala v Jysku, kde jsem se někdy na podzim náhodu ocitla. V ložnici máme pár růžových věcí a na stolku s květinami mi něco chybělo, takže z toho vzniklo tohle zátiší, na které koukám z postele. 


A do třetice všeho dobrého jsem neodolala těmhle krásným skleničkám z H&M. Napřed jsem si koupila čtyři a hned jak přišly, jsem k nim přibrala ještě další dvě a karafu. Na takovéto běžné pití jsou pro nás malé, ale na vodu ke kafi nebo na džus při brunchi jsou ideální. A krásně v nich vypadá i to kafe mimochodem.


Tím jsem vyčerpala své úlovky, tož pojďme mrknout na další doplňky, které už se k nám domů nevejdou.

Váza Hübsch je pouze jednou z několika dalších věcí, které tato Dánská značka zařadila do novinek pro jaro 2022.  Mně se teda hrozně líbí i ta kytka. 
Další kousek od Hübsche, co mě zaujal, je tahle lampička.

zdroj

Takhle vypadaly ofiko fotky ke H&M kolekci, které se mi podařilo vydolovat z hlubin internetu, bohužel už není žádný ucelený materiál k dispozici (nebo jsem nenašla). V kolekci toho bylo víc, ze skla jenom toto.

zdroj

Současné pojetí brokového skla se samozřejmě týká i vyhlášené sklářské velmoci - České republiky.  Možná jste už na instagramu sami zaznamenali studio Sklove, které nabízí skleničky, vázy a karafy v pěti krásných barevných kombinacích.

zdroj

Na tuhle vtipnou lampičku jsem narazila na Urban Outfitters a přijde mi, že hodně připomíná ty české šedesátkové vázy.

zdroj

Skleničky v různých barvách letos do nabídky zařadil i ferm LIVING

zdroj

A moje obrovitánská srdcovka, Studio Arhoj. V roce 2016 jsem tady na blogu slintala nad jejich krásnou žíhanou keramikou, což byl další retro trend, který byl tehdy na vzestupu (nechápu, že je to už tolik let! Žíhanou keramiku pořád neskutečně zbožňuju a dokonce kvůli ní chodím.... ehm... na keramiku). Teď jsem na větvi z jejich elfích skleniček, nejvíc se mi líbí Echo Cloud níže na fotce, ale rozhodně doporučuju mrknout na vše. Mám už delší dobu rozepsaný článek jenom o Studiu Arhoj, ale téměř jistě skončí v koši, tak musíte mrknout sami.
A na závěr ještě pro zajímavost fialové skleničky H&M, které máme my v bílé. Přiznám se, že Pantone barva letošního roku Veri Peri není úplně ta "moje", ale takhle na doplňcích mi nevadí.

zdroj

Tož tak. Po delší době mi to psaní dneska moc nešlo, tak snad to má hlavu a patu. Chystám článek o naší konečně hotové! kuchyni, tak stay tuned. Přiznám se ale, že poslední týdny těžko hledám motivaci tvořit nebo se i jakkoliv pohybovat v internetovém prostoru černém jak bota, tak uvidíme, kdy se podaří. Rozhodně je ale kuchyňský článek na špičce to-do listu, tak se budu snažit, slibuju!

Přeju co nejkrásnější začátek jara
post signature


5 komentářů:

  1. Zase poteseni,cist vas dalsi clanek:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och, děkuji, snad už teď zas budou články častěji :)

      Vymazat
  2. Tak nevím. Po prohlédnutí jsem si řekla jasné Ne. I když ve vašem obýváku to vypadá luxusně a ty jedny skleničky se mi docela líbily (jasně že ty od Sklove a ne z H&M, který bych si třeba mohla i dovolit :-)... Podezřele mi to připomíná článek o kilimech, u kterýho jsem nechápala, kdo by to jako chtěl mít doma. Pak jsem se k němu během let několikrát vrátila a teď často uvažuju o složitém propletenci vztahů mezi koberci, zvířecích chlupech a nechuti k vysávání a jestli by to přece jen nešlo nějak vyřešit. Tak o sklu dám vědět pozdějc, jo? :-) B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tento myšlenkový proces je mi musím říct velice blízký :)))

      Vymazat
  3. Naprosto bozsky clanek, sice se pise rok 2023, ale propadla jsem tomuto trendu a hledam, cim bych si rozsirila sbirku - mam 2 vazy a nemohu se nabazit…

    OdpovědětVymazat