pondělí 8. listopadu 2021

Vestavěné lavice v jídelně - že by?

Úkoly u nás doma sice ubývají jen pomaloučku, i tak už si ale bytí v našem novém doma užíváme. Já se dostala do takové té nadšené fáze, kdy mám občas mentální prostor pro vymýšlení nápadů ne z nutnosti, ale z radosti. A jednou z takových idejí je polstrovaná lavice do jídelny, na kterou jsem narazila v interiéru z červencového článku. Ta lavice mi vlezla do hlavy, mírně si tam pokvasila a následně vyplivla myšlenku, že by se nám něco takového domů vlastně dost hodilo. Takže tímhle článkem vysílám do vesmíru přání a doufám, že mi sešle možnost na všechno vydělat, jinak bude prd. 

Prvním bodem v tomto projektu budiž obrazová rešerše níže. Lavic v jídelně je pro mě poměrně překvapivě plnej Pinterest, a to v široké škále nejrůznějších stylů a provedení. Mně se na lavicích líbí hned několik věcí. Jednak určitý ukotvení v prostoru, pak pohodlí (ráda sedím s nohama na sedadle, u jídla se krotím, ale třeba při práci musím mít nohy hore) no a taky možnost úložnýho prostoru. Myslím, že jsem měla lavice v hlavě dlouho zafixovaný jako takový ten oldschool panelák style anebo jako venkovskou romantiku, až ten červencový interiér rozšířil mé obzory. Takže hele:

1. Tady mají lavici orámovanou skříňkama v rámci celé kuchyně. Hodně dobrý si myslim
2. Tady teda ta lavice, která dnešní článek způsobila. Nevypadá ani moc jako lavice, jako spíš pohovčička.

zdroj
3. Tady mezi dvěma skříňkama, s šuplikama pod a s opěradlem. To se mi prosím hodně líbí totok

zdroj

4. Pár minimalistických variant

zdroj
5.

zdroj

6. Tohle se mi teda líbí mega. Jak ta úžasná tyrkysová, tak laťkové obložení. 
7. Něco trošku extra do menších prostor


zdroj
8. Pod voknem. Ach! Že by? 

zdroj

9.  Tenhle obrázek asi nejvíc odpovídá mé představě: šupliky pod, pohodlné opěradlo volný prostor na obrazy nad.

zdroj

10. Taky se mi teda ale hodně líbí myšlenka, že polstrování, respektive lavice, je jenom na části té vestavěné části, která dle potřeby morfuje do police, odkládacího stolku...

Tak schválně, máte doma někdo nějakou takovou lavici anebo je znáte spíš z chalup a paneláků jako donedávna já? Případně přijímám poznatky a doporučení!

Jo a p.s.: tohle je asi poslední článek, který na svém stařičkém notebooku zvládnu vypublikovat. Kdyby se tu teď dlouho nic nedělo, tak jsem bez přístroje a bohužel asi dlouho budu. Protože hádejte co si koupím spíš, několik lustrů anebo notebook?

Tak čau mňau
post signature

12 komentářů:

  1. Vestavěné lavice, které pokračují z kuchyňské linky, se mi strašně líbí. My máme venkovskou kuchyň a máme tu prostor, abychom to tak mohli udělat, pořád si s tou myšlenkou pohrávám. Ale sehnali jsme nádherný obrovský dřevěný stůl s lavicí, takže zůstaneme u toho. :)

    Simple living: Deník jako nástroj duševní hygieny

    OdpovědětVymazat
  2. Vždycky si říkám, jak moc pohodlné to je - když sedím na židli, po čase si skládám nohy pod sedák, nezvládla bych delší dobu sedět s nohama v úhlu 90 stupňů a větším. Takže jestli někdy půjdu do lavice, tak bez šuplíků.
    Ale moc se mi to líbí u sedaček - když sedací část přejde do odkládací plochy nebo lavice pod oknem, to se mi líbí moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to já taky ne, ale já si právě nohy neskládám pod sebe pod židli, ale nahoru na turka. Tak si právě řikám, že polstrovaná lavice je na můj styl sezení dost lákavá :)

      Vymazat
  3. Vizuálně se mi to líbí, ale funkčně by to pro mě nebylo. Seděla jsem na pár retro "panelákových" lavicích i na pár posh v kavárnách a vlastně žádná mi nebyla moc pohodlná. Buď byla fajn na válení, ale nic moc na jídlo, nebo naopak prima k jídlu a na válení tvrdá. Ale já nemám moc ráda ani hodně polstrované židle, nejradši sedím na holé tonetce (a třeba si druhou nohu opřu o žbrdlinky sousední). A valím se a pracuji z gauče.

    Lavici ale nakonec doma máme - klasickou dřevenou, prostě pruh dřeva na nožičkách. Potřebuju občas usadit +- 12 lidí. Když jsem hledala skládací nebo stohovatelné židle, tak ty aspoň trochu pohodlné byly dražší než naše normální židle a na uskladnění zabraly hrozně místa. Takže obyč úzká lavice z masivu měla konec nejlepší poměr cena/výkon/uskladnění. B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou výborný poznámky hele, asi je důležitý dobře vymyslet hloubku, hmph. Jinak o to usazení hodně lidí mi jde taky, chci mít jednou dlouhej stůl a úplně nevim, jestli mít permanentně 8-10 židlí není krapet úlet

      Vymazat
    2. Ja mám stul 180cm rozlozitelny na 220. U nej permanentne 7 židlí (3+3 a svoji v čele, coz neni zrovna podle bontonu, ale dobre se mi z ni odbiha do kuchyne a pacifikuje dítě. No a místo to tý jedný na boku je teď dětská stokke. Míň by asi nevypadalo moc dobře. A ta obyč lavice funguje skvěle, ale nebudu lhát, stejně je to trochu na sardinky :-) Ty to určitě vymyslis skvěle! B.

      Vymazat
    3. Jooo no to jsou takový plány na příští dekádu, uvidíme :)

      Vymazat
  4. Takovou lavici plánujeme na chatu, kde ta opírací plocha má být vyvýšená a má to být zároveň bar z druhé strany. Chtěli bychom něco jako obrázek č.6, jen nevíme zda opření do 90° je pohodlné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No opření do 90° pohodlné není, ale to jde vyřešit polštářkem a hlubší sedací částí, si myslim :)

      Vymazat
  5. Hrozně mě baví váš blog, tím spíš že jsme se teď přestěhovali a taky řeším vybavení bytu. Za mě lavice do kuchyně ne,pokzd se podsedaky nedají vyprat nebo vyměnit. Děti vsechno vsechno zapatlaji (u nás i my dospělí). Ted mane v kuchyni dočasně starožitné repasované křeslo a dost se o něj bojim... Oreju vám at se vám daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju a přeju zábavné zařizování! A k těm potahům - mám teď skvělou zkušenost se sametem, VŠECHNO z něj jde otřít jen vlhkým hadýrkem. Ale zase dost nabíjí :))

      Vymazat