úterý 17. března 2020

Amarettové semifreddo s teplou čokoládou - moje nová láska

Jsem šokována. Právě jsem zjistila, že poslední recept jsem na blog dávala před třema rokama. Coo??  Možná to bude tím, že inovativní recepty u nás doma vaří hlavně manžel, kterej navíc není na sladký. Když to teda není štrůdl. Ale stejně! Nebo je to možná tím, že mě dlouho nic tak nenadchlo, jako tenkrát banana bread - ten "můj" recept už mimochodem pečou všichni okolo. Kvůli němu jsem si dokonce koupila i spešl formu! Která by se hodila i na recept dnešní, ale já si to zase chtěla udělat po svým, že.

Absolutně NECHÁPU, jak je to možný, že jsem tuhle geniální věc jménem semifreddo, čili vlastně "napůl zmrzlý", letos na horách ochutnala poprvé v životě. Asi jsem si dycky myslela, že je to nějaký kafe, ale ani to mě neomlouvá. Já, takovej všesežral! A kór v Itálii! I tentokrát jsem chtěla panna cottu. Jenže nebyla. A servírka doporučila. A Anka se rozpustila a hned doporučovala dál, takže jsme pak celá rodina u jednoho stolu jedli semifreddo, jak kdyby nic jinýho neměli. A já hned věděla, že to budu muset doma co nejdřív zreplikovat. No a o víkendu jsme měli rodinný oběd a moje chvíle nastala. Den předem teda, nějakou dobu to totiž polomrzne.

Semifreddo je něco jako zmrzlina, ale zmrzlina to není jasný pane. Strukturou je semifreddo mnohem jemnější, ne tak tuhé a ani tak ledové. Ve zkratce - je boží. Pokud jste si někdy lámali hlavu nad tím, jak udělat zmrzlinu bez zmrzlinovače, abyste z ní neměli nepoživatelnou krychli ledu - tak tady máte odpověď. Semifreddo si můžete udělat v podstatě jakýkoliv - ovocný, oříškový, čokoládový... Já se snažila co nejvíc přiblížit tomu, co jsem ochutnala - a to bylo amarettové semifreddo v teplé čokoládě. A tady je recept. Protože to fakt stojí za to.




vyfotit něco, co taje - to se mi teda úplně nepovedlo

Na amarettové semifreddo budete potřebovat:
  • 8 žloutků
  • 100 gramů cukru krystal
  • velký kelímek smetany (375g)
  • špetka soli
  • vanilková pasta/vanilkový lusk
  • velký panák amaretta
  • čokoládovou polevu (těsto na lanýžky s vetší dávkou smetany by voko)
  • jahody/maliny anebo obojí

Recept je v podstatě velice jednoduchý, akorát náročný na vajíčka. Já začala tím, že jsem si do tuha vyšlehala šlehačku. Pak jsem ve vodní lázni metlou vyšlehala žloutky s cukrem a špetkou soli, až byla směs světlá a nadýchaná. Krém jsem přecedila přes sítko, přecijenom vajca mají tendenci cuckovatět, a následně do krému přidala lžičku vanilkové pasty a amaretto a obojí zašlehala šlehačem. V poslední fázi jsem krém po částech zamíchala do šlehačky.

Směs jsem pak rozdělila do 12 bábovičkových silikonových formiček, akorát mi to vyšlo. Semifreddo ale můžete udělat i vcelku do fólií vystlané formy na chlebíček a servírovat jej nakrájený na plátky.




Já jsem si formičky vyskládala na prkýnko a plné jsem je přikryla potravinovou fólií. Takto nachystané šly do mrazáku. Zmrzlé už by měly být za cca 4-6 hodin, jistota je samozřejmě přes noc. Před vyklepnutím jsem je nechala trochu povolit. Když je dáte pod teplou vodu, roztečou se moc, jak mně na fotce hore.

Před servírováním jsem si nachystala čokoládovou "omáčku" - což je v podstatě moje těsto na lanýžky, akorát s větší dávkou smetany. Recept je z roku 2013!!! čili fotky jsou naprosto směšný, ale pokyny stále funkční. Tuhle směs používám v drobných obměnách i jako polevu na dorty, je fakt skvělá. Třeba jako v tomhle dortu, kterej už jsem teda taky dlouho nepekla.

Na závěr jsem na odlehčení přidala jahody a maliny, na první focení mi zbyly už jen maliny, na druhé už jsem zas měla jenom jahody. (Jo, musela jsem nějaký fotky přidat, nešlo to jinak)



Byl to sukces! Prý to mám dělat častěji. Říkali všichni, kromě manžela, kterej sladký nejí, pokud to není štrůdl. Ale častěji to rozhodně dělat budu, i když asi v letních ovocných obměnách.

Tož dobrou chuť a dejte mi vědět, jak se vám zadařilo! A hlavně jestli tenhle dezert znáte anebo jsem byla jediná?! A já jdu asi dělat gigantickou pavlovu či co, pač mám lednici plnou bílků.

Papa a buďte zdrávi

post signature

8 komentářů:

  1. Jezis Anci, to vypada na straslive obzerstvi!
    Schovavam si tuto myslenku na leto a terasu...

    My ted dopekly banana bread, jinak milujeme ovocny kolac z pomazankoveho masla, mrkvovy dort, tvarohovou babovku a chcem zkusit citronovou babetu!


    Ps: moc dekuji za oazu bez zminek o tom k... projist se karantenou a jeste k tomu ve sladkem, tomu rikam plan!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ❤️❤️❤️🙏 hlavně se z toho nezbláznit :)))

      Já mám už strašně dlouho na listě creme brulée, tak třeba to letos konečně klapne :D

      Vymazat
    2. A kdyby něco, tak:
      https://www.idnes.cz/zpravy/nato/koronavirus-covid-vysadkar-armada-cviceni-zelinka-video.A200318_112616_zpr_nato_inc

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Eště mi v mrazáku jedno zbylo a je mi líto ho sežrat :D

      Vymazat
  3. S tou čokoládou to zní hodně dobře! Semifreddo znám a docela jsem v něm jela, než jsem si koupila zmrzlinovač. Akorát mě vždycky štvalo, že se nedá moc dělat do zásoby, vysychá. A já mám syslí duši :-) B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmrzlinovač <3 Dobrá poznámka s tím vysycháním, díky, ale teda musím říct, že nám těch 12 báboviček moc dlouho nevydrželo, už jsou všechny pryč :D

      Vymazat