čtvrtek 16. ledna 2020

Lednový byt na předměstí Melbourne

Jak jsem byla v prosinci rozjetá, leden mi zatím tolik nejde. Tma, nemocný dítě, hororový zprávy ze světa... no zkrátka jsem uplynulé dny radši strávila v pyžamu. Aktuálně už si ale připadnu tak rozplizlá, že přišel čas hecnout se alespoň k nějaké kreativní činnosti. A ta začíná u inspirace. A mojí dnešní inspirací je tenhle krásný australský byt, který na předměstí Melbourne obývá tříčlenná rodina milovníků lokálního umění a evidentně i kytek. Jako obvykle jsem na něj kápla na mé oblíbené, téměř domovské stránce The Design Files.

O zeleň se v nově zrekonstruovaném bytě postarali The Plant Society a Plant Mama. Rekonstrukci samotnou si rodina řešila sama, a to včetně hrubších úprav původního vybavení. Že sem jim to povedlo je myslím vcelku evidentní. Chrochtám nadšením!



Občas si připadám jak zaseklej gramofón, ale prostě miluju tu kombinaci moderních, retro a vintage prvků, umění, kytek, barev a textur. Však mě znáte.




Hrozně mě zaujala zlatá plocha za linkou. Musí se to děsně blbě umývat, ale s tou černou překližkou je to kombinace jak víno!





Ty kytky mě naprosto fascinujou. Jak to xakru dělaj? U nás to zas všechno hyne ve velkým, kromě monstery, která se mě rozhodla potěšit krásným velikým listem. Tak aspoň něco, ale o takové džungli si fakt můžu nechat leda tak zdát


Ačkoliv jsem v Austrálii nikdy nebyla, dobře víte, že australské interiéry miluju a dávám je sem často. Rozsáhlé požáry, které tenhle kontinent spalují už několik měsíců, momentálně ovlivňují i život v Melbourne, kam doputovaly mraky kouře. Ten aktuálně dýchají i obyvatelé tohoto interiéru.

Kromě toho, že v Austrálii shořelo už přes 10 milionů hektarů porostu, přišlo o život přes miliardu zvířat. Miliardu. Kolem 8400 uhořelých koal představuje až polovinu populace tohodle medvídka na jihu Austrálie. I když v posledních dnech začalo pršet a situace se mírně zlepšila, z dlouhodobého hlediska asi na tohle téma nejde říct nic moc pozitivního. Ani žádnej fór mě na to nenapadnul. Pokud jste ještě nepřispěli, ale chtěli byste, mrkněte třeba na stránky WWF, kde najdete i víc informací.

Původní článek The Design Files


post signature

10 komentářů:

  1. Byt je krásný, takový mnohovrstevný, je v něm pořád co objevovat.

    Jestli to s těma kytkama nebude tím, že v Austrálii prostě víc svítí sluníčko. Nejen v létě, ale i v zimě, aspoň můj muž, který tam strávil rok života, mi to každou zimu opakuje pořád dokola. Na druhou stranu je třeba říct,že pojem ústřední topení znají Australani jen z pohádek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No beztak! Ale nějak mě to neutěšuje, sem se asi narodila na špatným kontinentě :D

      Vymazat
    2. Taky jsem si vzdycky myslela ze jsem mela byt nekde v tropech a ta ma vrana me tady vysadila omylem :)

      Ale s postupem casu (zmoudrela jsem a nosim cepici) jsem nasla zalibeni i v zasnezenem lese.

      A k tem pokojovkam: v byte jsem umorila i kaktus. V dome s rekuperaci, bez pruvanu a se stabilni teplotou rostou jak sileny i v zime!

      Okna bez zavesu, zaluzii i zaclon a fakt rostou!

      Iva

      Vymazat
    3. To u nás bohužel nepomáhá, bydlíme v ulici s vysokejma domama a u nás je bohužel tma skoro furt, smrk brek. Jestli jednou budem bydlet na slunnějším místě, tak to zdejší podnebí myslím taky budu snášet líp :D

      Vymazat
  2. Začínam mať rada toto retro, keď je aj dekoratívne, aj moderné, aj industriálne.
    Sledujem videa Seliny a Laury, jedna má rada viktoriánsky štýl a Laura, môj favorit, retro, ktoré ma naučila mať rada a vôbec, ich šmejdenie v bazároch sledujem zo všetkého najradšej:-)
    https://www.youtube.com/watch?v=Up4JBe_NBC0
    https://www.youtube.com/channel/UCEDLDyuTial0Jtb3IHCab9A

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tyhle příspěvky mi od Vás, Aničko, chyběly. Moc hezké.
    Přeji Vám krásný nový rok. Miluše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se dávat jeden měsíčně, ale občas to neklapne :) Vše nej do 2020 i Vám!

      Vymazat
  4. Jee zrovna včera jsem na něj taky koukala. :). Já mám zas problém zkomponovat ty kytky dohromady aby toho nebylo moc :D

    OdpovědětVymazat