středa 8. května 2013

DIY návod - jak si doma potáhnout židli

V minulém článku o látkách jsem prozradila, že jsem si koupila látku a chystám se čalounit. A tak jsem se na to dneska skutečně vrhla!

Už před několika lety (tak čtyřma až pěti, mám ten pocit ) jsem si tohle klasický trubkový křeslo přepotahovala. Původní potah dosloužil už dávno předávno, látka na něm byla práce mojí mámy tak z roku 90:). Před těma několika rokama jsem měla zelený stěny v pokoji, takže to vcelku ladilo. Ani teď to nebylo špatný, potah byl navíc pořád funkční, ale tak nějak se mi zkrátka zachtělo změny. Stav před:


A stav "po" najdete na konci článku!



Pokud vlastníte podobný kus nábytku doma a taktéž se vám zachtělo nového potahu, vězte, že to není zas až tak náročné. Na celou proměnu budete potřebovat:


  • metr látky dle výběru
  • nůžky, jehlu, nit, špendlíky
  • šroubovák
  • případně šicí stroj
Samo začnem tím, že si rozšroubujem to, co potřebujem a rozšroubovat se dá. Následně odstraňte starý potah.




 Je libo posadit se na židličku?


Následuje rozměřování látky. Já stříhala na dvě židle a rozhodla jsem se mít opěradlo a sedadlo na sebe nenavazující. U některých vzorů tohle nemusíte řešit vůbec, u jiných naopak hodně, to je ale dáno vaší látkou, žeano. Já rozměry dělala podle samotný židle, můžete to ale teoreticky udělat taky podle starýho potahu.


 Opěradlo jsem si pěkně vypla a ošpendlíkovala, poté z opěradla sundala a kraje prohnala strojem. Jde to určitě i ručně, ale bylo to takhle rychlejší. V obou případech nezapomeňte ušít oblouk opěradla pěkně doztracena. Pak jsem okraje odšmikla a celý to obrátila naruby.






Následně jsem opěradlo povlíkla a spodní část našpendlila přímo na něm a přistehovala. Vyžaduje to určitou šikovnost, ale rozhodně to jde. Hlavní je všechno pečlivě vypínat, aby vám tam nevznikaly žádný "žabži".



Voilááááá! A jdem na sedák.


Přišpendlit, vypínat, obstehovat. U sedáku by šla použít i sešívačka, což by při vypínání bylo i mnohem jednoduší, ale tu jednak nevlastním, a jednak s nejsem jistá, jestli mě povlak zase brzy neomrzí a oddělávání těch caplíků by mě tudíž nepřivedlo do šaškecu.

Nějak už jsem měla hlad, nebo co, sklady jsem tedy neudělal úplně ideálně. V původní verzi (viz fotka hore) jsem látku poskládala líp. Co už. Zespoda to fakt vidět není, jde hlavně o ty sklady, co jdou vidět i zvrchu.

 Pak nezbývá nic jiného, než opěradlo i sedák přišroubovat zpátky, a je hotovo! A židlička je jako lusk!




Tak co, sedli byste si?
La Petite Anne

18 komentářů:

  1. Paráda! Já bych si sedla určitě, ale jestli to není škoda...:) Mám staré křesla, které by taky potřebovaly změnu. Ale nevím, jestli bych to dokázala a měla na to tu trpělivost:) Díky za návod a měj se prima Anni:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To záleží na tom, jak jsou velká a členitá. To moje fakt není nic extrémně náročnýho:) A děkuji moc a měj se krásně! :)

      Vymazat
  2. Kdyby se ti nekdy potah znelibil, muzes mi ho poslat. Ale i se zidli!

    OdpovědětVymazat
  3. buď ráda že ses nerozhodla pro caplíky :D s mamkou jsme je jednou vytahovaly, to je fakt na palicu :D ale za to máme krásný chundelatý taburet :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To přesně jsem si říkala, tak dík, že to mám potvrzený:D Ale když jste to nakonec zmákly, tak to snad úplně nemožný nebude, nééé? :)

      Vymazat
  4. Aye! Sedli! Ty vado. A ty máš náprstek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mamka má v šití. Mě to s nim ale neba, radši si prošiju prst:D

      Vymazat
  5. Tak to kreslo nema chybu! Neporadila bys prosim jak na potah na kulatou barovou zidli? Rada bych udelala takovy ten na gumu,ale jsem fakt jelito,potrebuji porafit....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na gumu, jo? No to myslím nebude úplně jednoduchý udělat tak, aby se to nekrabatilo. Asi bych to zkusila udělat tak, že si látku "jako" vypnu přímo na té barovce a fixkou bych si udělala kruh, kam bych gumu následně přišila. Nebo ještě mě napadá udělat to ze dvou částí - kolo přesně v rozměru podsedáku a k tomu přišít proužek, na kterým by byla z druhé strany ta guma. Ale nevim, jak ta barovka přesně vypadá, tak těžko soudit. No držím palce, kdyžtak sešívačka to jistí:))

      Vymazat
    2. Dekuju za nazor,uz mam hotovo! :-) Nakonec to neni tak tezke,vystrihla jsem o 12cm vetsi latku do kruhu a pak na stroji nasila jakysi tunylek,do ktereho jsem nandala gumu. Bylo to rychle a nekrabati se to,je to krasne vypnute. Ten potah je bily,proto byla nutna ta guma,bude se porad prat :-)

      Vymazat
    3. Supr príma! Jestli je to krásně vypnutý, tak je to bezva:) Mně by se to určitě krabatilo:D

      Vymazat
  6. moc pěkný :-) mohli byste mi prosím poradit obchod nebo webovou stránku,kde se potahové látky prodávají? našla jsem něco na internetu,ale to se spíš hodí na křesla,chtěla jsem něco moderního,potřebuji potáhnout židle k jídelnímu stolu,díky moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no to kdybych věděla. Snažím se něco vygooglit snad jednou týdně, ale vypadávají na mě jenom hnusné hořčičné barvy. Já potahuju látkama z Ikea, mají většinou odpovídající tuhou gramáž, která na židle stačí. Něco by se za těžký prachy dalo sehnat v eshopu Marimekka. Psala jsem o tom tady: http://lapetiteanne.blogspot.cz/2013/05/designove-latky-do-vaseho-interieru-do.html

      Vymazat
  7. ještě jsi mohla opravit ta madla a bylo to 100% zkus ja taky potáhnout tou látkou.Ahoj mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mirko, madla jsem neopravovala schválně, mám tu patinu ráda, tak nějak je mi líto to lakovat:)

      Vymazat
  8. Krásné ! :) Opravdu se ti to povedlo kdybych měla nějakou židli určitě by už byla ozdobená :D

    OdpovědětVymazat