neděle 7. března 2021

Organizace mojí pracovny & boxy z ČistéDřevo.cz + odkaz na můj nejobsáhlejší rozhovor ever

U nás doma je poměrně hodně věcí, což se s příchodem naší dcery pochopitelně ještě umocnilo. Na začátku se mi ale podařilo nastavit ve věcech vcelku funkční systém, tzn. každý krám má u nás doma svoje určené místo. Úklid tak kupodivu vždycky trvá akorát pár minut a většinou stačí poklidit jenom hračky, případně odložené roznošené oblečení a pár papírů. Jiné věci se u nás doma díkybohu nijak zvlášť nekupí. S jednou výjimkou. Velikou výjimkou. Strašlivě hrůzostrašně katastroficky odpudivou výjimkou jménem můj pracovní stůl. Ale protože jsem srab a chci mít pěknou homepage, jako první fotku dávám sneak peek "po":


Můj pracovní stůl byl až do nedávna fakt špatnej, velmi. Problém tkvěl v hned několika bodech. Za prvé jsem co s týče kreativních věcí fakt strašnej sysel, nedokážu vyhodit ani hezkej papír od čokolády. Nebo starý děravý oblečení, co má ale dobrej střih na okopírování, takovejch mám taky tunu. Za druhé - i věci, co skoro nepoužívám, se vobčas hodí. Třeba barvy na sklo, na textil, změť drátů... jenže všechny tyhle potřeby zabírají dost místa. No a za třetí, což je asi ten nejzásadnější bod, jak se moje sbírka kreativních potřeb a barev postupně rozrůstala, neměla jsem je už prostě kam dát, protože jsem zde neměla nastavený ten tolik zásadní systém. Akvarelky byly tudíž stabilně na stole, všechny rozdělané projekty taky. Jenže já často pracuju třeba na třech věcech zaráz, takže jsem pak šudlala jedno přáníčko na 10cm2, protože můj stůl byl obskládanej hromadou dalších rozdělaných věcí. No a samozřejmě bordel přitahuje další bordel, takže tento svinčík sváděl všechny kolemjdoucí i k odkládání svých drobných krámů, které zatím nemají své stálé místo. Už jsem nějakou dobu tušila, že tohle není udržitelný a blokuje mě to od kreativní práce (protože komu by se chtělo pracovat mezi hromadou krámů, co nemá kam dát, že). Vypadalo to zkrátka takto:


Jo, stydím se. Černá bedna obsahovala méně často používané potřeby a nářadí a z nějakého důvodu i velké množství papírového svinčíku, jako třeba krabičky od něčeho, co v nich dávno nebylo.

Na reorganizaci jsem se chystala už pár měsíců a měla jsem v plánu i nové skříňky a vůbec velké věci. Jenže do tohodle plánu mi hodil život vidle, když nám nachystal plány úplně jiné. Jinými slovy - velké změny už u nás v bytě dělat nebudeme, protože se náš čas v něm pomaličku chýlí ke konci. 

Pár měsíců k dobru ale ještě určitě máme, proto když mi e-shop s dřevěnými doplňky ČistéDřevo.cz nabídl barterovou spolupráci, hned mi naskočily všechny ty moje nebohé pastelky a barvičky, které se mi bezprizorně válí po všech čertech. ČistéDřevo.cz má totiž skvělou nabídku nejrůznějších boxů a bedýnek, které se na organizaci kreativních potřeb hodí naprosto senzačně! Navíc jsou ze surového dřeva, můžete si je tudíž vytunit podle svých představ. Já použila akorát svoji Dymo štítkovačku s růžovou páskou, ale uvidíme, jestli jim časem nedopřeju nějaký nátěr.


V rámci chystání debordelizace a reorganizace jsem nakoupila dvě velké bedničky s odklápěcím víkem, dvě menší s rukojetí a ještě jednu velkou bedýnku bez víka, kterou jsem ale věnovala potomkovi na kostky. K tomu jsem už měla nějakou dobu nachystaný koupelnový organizér z Jysku, do kterého jsem měla v plánu naskládat všechny moje pastelky a tužky, a taky přenosný přihrádkový box z Ikei. A asi před týdnem přišla na řadu akce. Všechno jsem vyskládala, roztřídila, něco málo vyhodila (kupodivu toho nebylo moc a zejména papíry) a vytvořila konečně ten chybějící systém. Na to slovo už by se s tímhle článkem dala hrát nějaká picí hra, co?

A povedlo se! Nově své místo dostaly všechny moje akvarelové a kvašové potřeby; špičky, pera a inkousty na kaligrafii; potřeby na pečetění, bílé papíry, barevné papíry (včetně těch od čokolád), lepidla, méně využívané barvy, extra balení tužek... a přidaly se tím k už vcelku uspořádaným boxům s washi páskama, vodovkama, obálkama, plstěním, stuhama, šitím a podobně. Tříděním jsem strávila několik hodin a sotva jsem si oddechla, že mám hotovo, zjistila jsem takovou dost blbou věc. Všechny ty boxy nemám kam dát tak, aby byly všechny jednoduše přístupné (tzn. bez toho, abych musela oddělávat pět dalších boxů nad). A ještě ke všemu to vypadá blbě. Reorganizace se mi tudíž zase nějak zasekla.

Dokončená fáze I. vypadala takto:



Čili systém už vcelku jo, ale pořád jsem měla boxy naskládaný na sobě, což jednak fakt nevypadalo dobře, ale hlavně by se mi je při hledání čehokoliv nechtělo oddělávat a při potřebě něco uklidit už tuplem ne. Za chvilku bych byla zase zaskládaná, tím jsem si vcelku jistá. 

Jinak černá bednotruhla sídlí momentálně v ložnici pod židlí a obsahuje některé moje kreativní kity (na výrobu mýdla, tkaní, modrotisk), méně používané barvy, špejle, tavnou pistoli, sponkovačku a podobné vychytávky, které používám jenom občas. Bedýnky pod skříní obsahujou bílé a barevné papíry a věci na plstění.

Nakonec jsem se rozhodla koupit v ikei pojízdný vozík se třemi přihrádkami, který už nám to budoucí stěhování tolik nezkomplikuje. A teď v sobotu jsem rozjela fázi II. Přesunula jsem stůl, debordelizovala předtím zanedbaný koš s rolemi papírů a tubusy, o kterém jsem sama před sebou tak trochu předstírala, že neexistuje, a sestavila ikeácký vozíček. Přátelé, to do sebe všecko tak pěkně zapadlo! Plocha, která nám přisunutím stolu ke zdi v obýváku vznikla, se bude hodit na hraní. Já mám teď všecky kreativní potřeby konečně snadno přístupné - a hlavně mám na vrchní polici vozíku místo speciálně určené na rozdělané projekty! Takže doufám a očekávám, že stůl se mi bude dařit udržovat vždycky čistý a svádějící k tvoření.






Jako bonus celé téhle akce je fakt, že se mi celá pracovna bude při stěhování dobře balit. Nemělo by už ani být potřeba věci probírat a vyřazovat, což je skvělý, toho si ještě užijem dost jinde.

Pokud vás zajímá, v jakém boxu co přesně mám, zkusím to jednotlivě rozebrat ve storýčkách na IG, tak mě nezapomeňte sledovat! Ne že bych se chtěla chlubit, ale jsem na to své třídění docela pyšná a doufám, že to bude fungovat. Čili doufám, že by to někoho třeba i mohlo inspirovat

A na závěr bych vás chtěla pozvat k počtení rozhovoru, který se mnou vyšel na blogu e-shopu ČistéDřevo.cz. Myslím, že se ještě nikomu nepodařilo tolik trefit otázkama do věcí, co mi leží na srdci, navíc chtěli květnatá souvětí, takže je to podle mě docela zajímavý počtení. Mrkněte!

Tak jo, to zas byla litanie. Tak čau!

post signature

11 komentářů:

  1. dobrý den, Aničko, líbí se mi, jak jste na své dílo pyšná :-), z čistého dřeva mám bedýnky na své poklady a taky v nich máme vnoučkovi hračky, jsou moc pěkně udělané. kovový košík z Jysku mám také, jen ještě váhám na co :-), celý váš styl mám ráda a nejraděj mám, když na mně vykouknete na Bella Rose, tam jsem docela často. mějte se moc krásně, Iveta od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Iveto! Já jsem nadšená, jak je to po letech uklizený a dává to smysl, je to opravdu fajn pocit :) Koukám, že máme dost podobnou výbavu!

      Vymazat
  2. Joo, tak tohle je i moje bolavy místo. Kreativní potreby se mi kupí víc a víc. Mam na ně celou komodu a některé šuplíky se zaviraji dost ztuha :-/ Taky bych se potřebovala dokopat k třídění a debordelizaci...

    Každopádně Tvůj vysledek jako vždy pecka! Ten stůl na tvoření upřímně závidím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zapomněla jsem se "podepsat". B.

      Vymazat
    2. Dííík, debordelizaci a třídění můžu zatím vřele doporučit, furt mě nadšení neopustilo! Akorát ten stůl bych potřebovala ztrojit, ještě na šití a komply :))

      Vymazat
  3. Krásná pracovna, líbí se mi ty barvičky, a taky znám tu úlevu po vytřídění věcí :) Díky i za inspirativní rozhovor a držím palce do vašich nadcházejících plánů!
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  4. Drahá ženo, to se mi to k večeři pěkně četlo. Seš dobrá, že ses vrhla na reorganizaci. Já mám od mého milého může svou gigantickou šicí skříň z půlky na výtvarný potřeby a z půlky na šití. Ale závidím ten stůl. Moje šicí skříň ho sice má, ale nech to týden rozdělaný, že, nikdo by neprošel a už tak si v ní děti hrajou na výtah. Tak mám vždycky pár dní obsazenou půlku stolu a rodina dělá, že to nevidí. Hihi. Momentálně fotoalba. Jupijajejjjj. E. už je faktickej pomocník! Budeš mít v novém bydlení ateliér? Já ho asi budu muset zřídit ve výměnku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje skříň je Soni naprosto ženiální a na tvého šikovného muže poslední dobou často myslím, jestli se náhodou nevěnuje hobby truhlařině i na zakázku?

      Ateliér se odsouvá na neurčito, bude mini pracovnička :) Fotoalbum odkládám už asi dva roky, blah, už si nepamatuju, co kdy kde bylo, tak se mi do toho nechce.
      Papa, máváme všeci!

      Vymazat