středa 3. února 2016

Chlupaté koberce Beni Ourain

Marocké koberečky beni ourain jsou jednou z věcí, o které budu asi dlouho snít, ale jako alergik co nerad luxuje si ji nikdy nepořídím. Tento typ chlupatého koberce většinou v krémové barvě s černým geometrickým vzorkem bych brala hlavně do ložnice. Už mám v merku takovou mini krátkovlasou bavlněnou substituci a doufám, že na ni budu jednou radostně pokládat nohu z rozehřáté postele.

Jak jsem se dozvěděla na Wikipedii, tyto koberce se jmenují podle Berberů, kteří je tkají z ovčí vlny kdesi v pohoří Ríf (součást Atlasu). Jsou poměrně oblíbeným typem koberce, kterého je plný internet a dokonce jde sehnat i u nás na eshopu nila

1. Koberce beni jsou často i v poměrně velkých formátech, hodí se tak do prostorných místností, jako je třeba obývák. Úplně toužím se po něm bosky projít...

zdroj

2. Přijde mi fajn, že s tímhle kobercem není vůbec potřeba zacházet jako s čistě marockou záležitostí, kterou můžete sladit pouze s etno doplňky. Díky své střídmé barevnosti zapadne prakticky kamkoliv a dokážu si ho představit v poměrně hodně souvislostech.



zdroj
3. Obrázek č.1. z trochu jiného úhlu s etno lustrem

zdroj
4. A tady v kombinaci s retro klasikou. Za mě dobrý.

zdroj
5. Beni úplně skvěle zapadne do interiérů laděných do černobíla, kterým dodá trochu tepla a "přírodna"

zdroj
6. ...stejnej případ

zdroj
7.

zdroj
8. Ježiš já si tam potřebuju lehnout

zdroj
9.

zdroj
10. No nejni to krása totok?

zdroj
11. Beni si evidentně velmi dobře porozumí i s barvama, které zas pro změnu trochu odlehčí a zjemní.

zdroj
12. Dokonale vyvážené zátiší.... a ten drobnější a jemnější vzorek mě dost bere!

zdroj
13. A proč něco tak drahýho dávat na zem, když si z toho můžu udělat tapiserii, žejo...

zdroj
14. Ach....

zdroj
Tolik k tomuto. Co máte vy doma za koberec?

Čau mňau
post signature

5 komentářů:

  1. Já jsem si ho hrozně přála snad celej rok! ALe teď už ho nechci :D Protože ho mají všichni! Ale pořád pokukuju po takovém falešném perském v jakoby vyšisovaných barvách, viděla jsem i super vintage! Ale inspirace krásná, máš pravdu, že tenhle koberec vypadá super prostě všude :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) To já si dlouho přála opravdickýho peršana....až jsem si ho letos pořídila. Ale mít neomezený rozpočet, tak chcu i tendle a kelim a azilal, o kterým taky musím nutně napsat aspoň článek!

      Vymazat
    2. Taky si ho už dlouho přeju, ani mi nevadí, kolik lidí po něm touží. V mým okolí nikdo, hrozně moc mě baví ty symbolické kosočtverce, nevím proč :-D Krásný blog, Iva :-)

      Vymazat
  2. Nádherný koberce! My máme fake Shaggyho, takže po roce na zemi v plný zátěži (momentálně ho drandi mimco, co se začíná kutalet) je značně jetej. Můj sen je vlnenej "persan" v zemitych barvách. Si počkám ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat