neděle 10. prosince 2017

Adventní tabule vol. 2

Vánoce jsou už za rohem a já letos řeším zcela nový "problém". Vypadá to totiž, že poprvé nebudu na Štědrý večer večeřet s rodičema, ale doma s Jiřím. Kromě nutnosti uvařit mě tak čeká i prostírání vlastní tabule, z čehož jsem krapet nervózní, co vám budu vykládat! Ráda bych měla stůl v přírodních barvách, ale to je asi tak jediný, co momentálně vím. Pro sebe i pro vás jsem tedy dala dohromady malou inspiraci, jak by se letos dalo teoreticky prostřít.

O sváteční tabuli jsem poprvé psala už v roce 2013 a z původního článku přejímám jednu jedinou fotku. Jinak je to ale fakt dost vtipný - jestli se chcete zasmát Ance začátečníkovi a tomu, jak psala články před čtyřma rokama, mrkněte sem.

Jinak si nemůžu pomoct, ale nejkrásnější dekorace je jednoznačně voňavé jehličí.

1.
zdroj

2. Správně poznáváte fotku z minulého článku, ve které se mi moc líbí věnec, šišky a barevné akcenty, které kromě skleniček obstarávají i granátová jablíčka.

zdroj
 3. Detail z první fotky... Já plánuju ubrus, ale kdybych měla takhle boží stůl, tak se fakt nenamáhám!

zdroj
4. Tohle je fotka ze zmíněného článku z roku 2013. Od té doby jsem se ovšem naučila kvalitněji googlit, až letos je tak ta fotka pořádně vidět! Tady se mi hodně líbí ta větev nad stolem - něco podobného jsem měla doma vloni taky, i když to nevypadalo zdaleka tak dobře

zdroj
5. Musím říct, že je mi čím dál sympatičtější kombinace černé, bílé a zelené. Obzvlášť ta zelená totiž na takovém podkladu fakt parádně vynikne.

zdroj
 6.
zdroj
 7.

zdroj
8. Jak je vám jistě známo, v bydlení mám ráda trochu vtipu. Na jeleny mám mírnou alergii, ale nějakého vánočního dinosaura bych na tabuli klidně zakomponovala!

zdroj
 9.
zdroj

10.

zdroj
Jestli je mi teď něco o trochu jasnější, tak je to následující: na stole bych měla ráda větve, šišky, mosaznej svícen a broušený skleničky. Jak to ale dopadne, to fakt nevim.

Jakou plánujete sváteční tabuli vy? A měníte ji každý rok? Máte spešl nádobí? Poraďte mi, prosííím!
post signature

19 komentářů:

  1. Bože Vy s tím naděláte...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak :) Moc rada se od Vas inspiruji, vnasite do meho zivota usmev na mem tvari :)

      Vymazat
    2. Děkuji Veroniko, to mě opravdu moc těší :)

      Vymazat
  2. Sestřenka má zlatého dinosaura v adventním věnci :-) https://www.instagram.com/p/BcPgvjHgUyU/?hl=en&taken-by=veramaresovadesign

    Já tabuli moc neřeším, se třemi dětmi, co pořád něco vylívají to nemá moc cenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je boží! :)) U nás se to právě vždycky řešilo poměrně hodně a musím říct, že na to mám z dětství moc pěkný vzpomínky, jak to bylo všechno kouzelný a výjimečný...tak to chci u sebe pochopitelně taky tak! :)

      Vymazat
  3. A já Vám Aničko fandím, udělejte si tabuli a vánoční prostředí moc hezké. Já si vše zdobím taky a ráda. Není vše jen o jídle a dárcích. Ale hlavně taky o prostředí. A to jste si převzala ze svého dětství a jednou takové krásné připravíte i pro své děti. Určitě to zvládnete a bude nádherná atmosféra. Mějte se moc hezky a držím palce. Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Vám děkuji Miluše! Abych pravdu řekla, pro mě je to především o té voňavé sváteční atmosféře a rodině, to je pro mě ta pravá podstata Vánoc... Na žádné konkrétní dárky si z dětství nepamatuju, za to tu atmosféru mám v sobě napořád. Šmarja to jsem se až dojmula z toho :)) Krásný zbytek adventu přeji!

      Vymazat
  4. Krásny výber fotiek, páčia sa mi úplne všetky. Ja to mám skoro rovnaké každý rok, idem skôr do elegantného, bielo strieborného prevedenia, pár zelených vetvičiek atď. Ako mladšia som neznášala kryštál a keď som od niekoho dostala, tak som ho podarovala. Teraz sa kryštál vracia a keby som ho mala, tak by som použila poháre všetkých veľkostí a nakombinovala s prírodnými materiálmi. Inak na Vianoce mám pošité špeciálne poťahy na stoličky, dlhý starožitný obrus po babke, ktorý zakryje celý rozťahovací stôl, dávame si na tom dosť záležať. Krásne sviatky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní krásně!!! Jinak s tím křišťálem to máme podobně, to jsou ty životní cykly :))

      Vymazat
  5. Milá Aničko, na tzv. Ance začátečníkovi není směšné vůbec nic! U nás na Štědrý den i Hod Boží těžká klasika - damaškový ubrus po babičce a prvorepublikový servis - bílý s jemným zlatým a tmavozeleným zdobením. Svícny alpakové a fakt rybí příbory - taky alpaka. Nad stolem nám visívá větev z borovice a na ní podle nálady - slaměné ozdoby a bílé zmrzlé baňky, letos ale pověsím borovicové šišky, na které přilepím místo stopky mech - už je chystám. No a doprostřed stolu kladu malého Ježíška v jesličkách, ze kterým užijeme hodně srandy, protože rodina má názor, že je ošklivý. Ale mně ho dovezla kamarádka z adventních trhů ze Salzburku a od paní docentky z Bubenče ne-mů-že být ošklivý!!! A taky máme na sobě vánoční doplňky - třeba náušnice jako baňky, já teda sobí čelenku - což se k tomu stříbru a damašku děsně hodí. Doplňkům uniká jen manžel, ten je doplněn vývrtkou, neb šampus je zlatý hřeb a sklenice opět po babičce Moser. Sláva předkům na Výsostech. Liba

    OdpovědětVymazat
  6. Chm, teď mi došlo, že ohledně vývrtky kecám - na šampus stačí utěrka. Pěkné Vánoce přeju. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D :D Libi, tak tohle je koment roku, úplně to vidím! Výzdoba zní naprosto úžasně a koukám, že máte doma značně veselo :)) Krásné Vánoce vinšuju *

      Vymazat
  7. My máme na štedrý večer obrus(biely)po babičke a svietniky a jedálenský servis tiež.Poradila by som použiť niečo po mame príp.babičke a ostatné doplniť.To staré Vám bude z roka na rok vzácnejšie.Pekné Vianoce želá Marianna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda pravdoucí! Ale to bych musela přemluvit mamku, aby mi něco dala... :))

      Vymazat
  8. Hrdě hlásím, že boží stůl z fotky č. 3 mám doma. Udržovat ho a vymetat drobky z těch rýh a prasklin je ale jen středně boží :-) Vždycky, když vidím fotky vyzdobených stolů, chytá mě těžká závist, zvlášť, když se ladí do barvy nebo nějakého stylu. My se ale scházíme zásadně v počtu 12+, takže mám pouze jeden druh slavnostnějšího nádobí (bez historické hodnoty) a na výzdobu není moc místa, když se mají vejít skleničky (voda, víno, aperitiv) a mísy s jídlem. Každopádně fandím všemu zdobení, starým ubrusům i novým blbinkám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12+??!! Týýýjo, tak to bych teda navařit stoprocentně nezvládla :O Stůl závidím drobky nedrobky. A k té výzdobě...tož co něco pověsit nad stůl?

      Vymazat
    2. Ale zvládla! Je to stejný jako vařit pro čtyři, akorát hrnce jsou větší :-) A zamáčkla jsem slzu a vzdala se té centrální výzdoby, je jednodušší, když si každý nandá sám, než když jeden nebo dva v kuchyni servírují,uhonění jak blázni, a hostu 1 a 2 to stydne, zatím co hosté 10,11 a 12 hladově koukají :-) Jinak výzdoba nad stolem se mi hodně líbí, ale jednak bydlím v paneláku, takže každé vrtání je horor, jednak jsem (v Čechách pořád trochu nestandartně) přemístila stropní světlo ze středu místnosti nad stůl (a ve zbylém prostoru jsou jen funčkní a náladová osvětlení). Takže mám vlastně plno na stole i nad ním. Ale i tak se ráda pokochám, jak to mají jinde! B. (předtím nepodepsaná).

      Vymazat
    3. Tož to chápu, na výzdobě to zas tak nestojí, hlavně jestli byla dobrá nálada :)

      Vymazat