pondělí 17. září 2018

Hladké podlahy vol. 2 - pryskyřice a jiné taškařice

Pamatujete ještě na článek o betonových podlahách? Trochu jsem v něm nakousla téma "aťák", respektive dílnička/zašívárna/home office a cokoliv dalšího se časem vystříbří. Vysnila jsem si do něj hladkou podlahu, ideálně bílou. Jelikož už pár týdnů chodím ve volných chvilkách oškrabávat starý lepidlo, můj plán je jasnej - jakmile to příští rok doškrábu, výsledný povrch natřu plechovkou z Bauhausu. Tadá! Kdybych ale měla jiné časové a finanční možnosti, zvolila bych pravděpodobně trochu jinej postup.

Pokud se vám hladký podlahy beze spár líbí tak jako mně, máte kupodivu poměrně dost možností, jak takového povrchu docílit. Hladká podlaha jde normálně položit (třeba marmoleum) anebo vylít. Vylívají se betonové, anhydritové anebo epoxidové stěrky, které mají každá trochu jiné vlastnosti. Epoxidové jsou pokud vim většinou lesklé, klidně i s flitry nebo metalickým efektem, což už je teda slušná divočina, ale stejně mě baví na jejich výrobu koukat na youtube.

V článku jsem dala dohromady obrázky hladkých podlah, jakým způsobem jsou vyrobené ale upřímně řečeno často fakt nepoznám. Všechny jsou ale skvělý a chci je! 

1. Třeba tuhle geniální modrou:

zdroj
2. Tahle by měla být podle odkazu vylitá. Vylejvací směsi jsou probarvené už samy o sobě, nic se vám tak nikde neloupe a z mé zkušenosti v jedné airbnb koupelně je pak povrch na omak hrozně příjemný, až sametový.


zdroj
3. Můj ultimate goal, i když to prý bílý vydrží asi tak třicet sekund - a pak už nikdy. Tahle podlaha bude ale pokládaná, jelikož čuju spáru

zdroj
4. To mi vysvětlete, proč se barevný podlahy tak málo vidí, když jsou tak skvělý?

zdroj
5. Osvědčená kombinace světle šedé barvy a světlého dřeva funguje dycky

zdroj
6. Tohle vypadá na položený lino. Toho by se člověk nenadál, jak dobře může i umělohmotná podlaha vypadat, co? Rozhodně asi milionkrát líp, než moje oblíbené dekory, blah

zdroj
7. Tohle jsou dost možná akorát hodně dobře zalakovaný prkna. Šmarja jak já doufám, že můj natěračský plán bude fungovat

zdroj
8. Ooovšem, tohle je prudce eležánt, nespa? A vypadá to i velice vylitě

zdroj
9. Todle též. Černá mě musím říct dost příjemně překvapila, i když je to rozhodně pro odvážný. Co myslíte?

zdroj
10. A nakonec zalakovaná bílá prkna, která jsou asi hladká akorát na fotce, ale stejně je to krása.

zdroj
Co vy a hladký podlahy? Pokud vás zaujaly hlavně ty barevný, dovoluji si ještě připomenout jeden můj starší článek, který je vyloženě o nich. Třeba bodne!

Tak to bychom měli. A zítra držte palce, půjčujem si mega brusku a já hodlám s tím pitomým lepidlem skončit jednou provždy!

post signature

8 komentářů:

  1. My měli v domečku v chodbě červené marmoleum a nahoře v koupelně středně šedou litou podlahu. Ta se jim moc nepovedla, byly tam různé bublinky, ale i tam byla krásná. Obojí s podlahovkou.

    Kde ty časy jsou? Teď máme dlažbu a parkety, ale podlahovky se držíme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červený marmoleum je pecka, známí ho mají a já jsem z něho furt perplex. Jednou jsem na jeho základě dokonce udělala na letní škole návrh jakýhosi psycho interiéru :D Nestýská se ti?

      Vymazat
    2. Nejvíc se mi stýská po lidech a místě celkově. Ale červené marmo ( i když tedy od jiné firmy, protože marmoleácké červená je hrozně do oranžova) jsem milovala. Líbilo se mi, že je takové jednolité, beze spár, jen se švy, dobře se vytíralo.

      Vymazat
    3. Mně to marmo asi trochu připomíná podlahy v tělocvičnách - a i proto z něj mám asi takovej příjemnej pocit...jakože mám hned chuť začít dělat šňůru a mosty :D

      Vymazat
  2. My máme dřevěnou průmyslovou kantovku zalitou lakem. Už je trošku ošmatlaná, sem tam mi něco těžšího upadne, ukápne barva, do toho pes... ale ve struktuře dřeva to není tak moc vidět. Takže spokojenost. Jednobarevné podlahy jsou nadherné, ale nesmíte být čuně a to u nás doma jsme všichni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak to má být, podlahy jsou koneckonců na chození a žití, né na koukání, že ano :))

      Vymazat
  3. Hladká (a tedy doufám snadno udržovatelná) podlaha je můj životní sen. My jsme koupili byt, který má všude položený lino s dekorem dřeva. Vypadalo skvostně, nikdo nevěřil, že to není nějaký vznešenější povrch, takže jsem se nechala rychle ukecat, že ho nebudeme měnit (hlavní roli tu hrála moje latentní lakota a nutnost fakt hodně rychle bydlet). Ovšem nápodoba jde tak daleko, že to lino má jakousi mikrostrukturu jako ne zcela dokonale obroušené dřevo. Parádně se v tom drží špína, takže párkrát do roka musím zakleknout a vzít to rejžákem. A co se odolnosti týče, během prvnho půlroku jsem v něm zvládla vytvořit pár dolíků, jizviček a takovou tu krokodýlí kůži, jako když se nehtem přejede po obalu sešitu. Celkem nechápu, jak tu někdo mohl žít pět let a udržet ho jako nový :-D B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to máme v kanclu - a ta struktura je peklíčko, eštěže to nemusím drhnout já :))

      Vymazat