neděle 14. května 2017

Banana bread s ořechy na deštivý víkend

Světe div se, mám pro vás další recept! Povedlo se mi totiž upéct něco tak strašně dobrýho, že se o to s váma zcela jednoznačně musím podělit. Podařila se mi naprosto luxusní banánová bábovka, kterou fakt NUTNĚ potřebujete všichni ochutnat! V originále se teda jedná o banánovej chleba, ale mám jenom formu na bábovku, takže je to bábovka, žejo..

Tahle buchta je zcela geniální záležitost v případě, že se vám doma povalujou přezrálý hnědý banány, který už se vám nechce jíst, ale ani je nedokážete vyhodit. Bábovka samotná je extrémně nadýchaná, měkoučká a voňavá a velice pravděpodobně ji sežerete ještě ten den. Recept navíc není nijak zvlášť složitý a vsadím se, že většinu ingrediencí máte všici doma...



Na tuhle bábovku budete potřebovat:


  • 2 nechutný hnědý velký banány
  • 1 lžičku vanilkového extraktu
  • 190g ladké mouky
  • 1 lžičku sody
  • 1 lžičku skořice
  • špětku drceného hřebíču
  • špetku drceného badyánu
  • 150g měkkého másla
  • 100g tmavého třtinového cukru
  • 100g cukru krystal
  • 2 veliký vajíčka
  • hrst vlašských ořechů a nerafinovaného cukru

Začněte tím, že si v misce rozkvedláte banány s vanilkovým extraktem na nevábný hnědý sliz. V další míse utřete máslo s oběma cukry a až je směs světlá a nadýchaná, postupně zamícháte vajíčka. Pak přichází na řadu rozmačkané banány. V této fázi se nelekněte - vypadá to, že je to sražený, ale klid, není, všecko v cajku.

V další fázi jsem si nad mísu položila síto a přes něj prskla mouku se sodou, skořicí, mletým hřebíčkem a badyánem. Hřebíčky jsem drtila v hmoždíři, kromě hrudek mouky jsem se tak zbavila i větších nepokousatelných kousků koření.

Jako poslední jsem směs vykydla do vymazané a strouhankou vysypané formy a navrch zasypala tak dvě hrstmi nasekaných vlašských ořechů a trochou třtinového cukru. Bábovka se peče na 170°C asi tak 40 minut. Podle trouby a stupně rozehřátí to odhaduju hlídat cca od 35. minuty a nedivit se, když to bude trvat i 50.




Původní recept je od Cupcake Jemma, nicméně jsem do něj s ohledem na špajzové zásoby trochu vrtala. Taky nevlastním mixér za deset litrů, celé je to tedy vyrobeno za pomoci metly a stěrky.

Kdybych to shrnula, tak z tohodle recept jsem fakt dost nadšená a rozhodně jsem ho nedělala naposled. Těsto je úžasně vláčné a voňavé a ty oříšky na vrchu... mmmmmm, mňam!

Krásný zbytek neděle a dobrou chuť

post signature

6 komentářů:

  1. Vypadá skvělé, díky za recept :).

    OdpovědětVymazat
  2. "Nechutný hnědý velký banány rozkvedláte na nevábný hnědý sliz" :-)))) Ty jsi ztracená hvězda foodblogerský scény :-) Zrovna jsem našla ve dvou kabelkách po jednom nahnědlém banánu (potřeba draslíku se zřejmě saturovala nákupem), tak to asi zkusím!
    B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó děkuji :D
      Hnědejm banánům v kabelkách zdar, z lásky k nim (a teda ještě k těm na mým pracovním stole) vznikl tento článek <3

      Vymazat
  3. Zhnědli mi banány, plán na dnešní večer je jasný. Škoda, že máš zítra HO 😂

    OdpovědětVymazat