pátek 29. dubna 2016

10 x Bylinky v kuchyni

Jaro je moje nejoblíbenější část roku ever a to hned z několika důvodů. Všechno kvete, voní, svítí slunko, já neusínám vestoje, ale už jenom vsedě, rajčata začínají zase chutnat jako rajčata, můžu zas vytáhnout koženou bundu a trenčkot, není furt tma... no a takhle bych mohla pokračovat téměř donekonečna. Za velice povzbudivé považuji i to, že bylinky v truhlíku v kuchyni konečně vydrží i dýl než týden, a tudíž má smysl je v ní i mít. Kdybych sečetla skóre za bylinky chcíplé přes zimu, dostali bychom se totiž k opravdu značně neveselým číslům.

No a protože ta poslední bazalka se tváří poměrně vesele už asi tři týdny, na její počest jsem dala dohromady pár inspiračních fotek, jak s těma bylinkama v kuchyni naložit. To, jak jsou bylinky v kuchyni skvělý, asi nemusím nijak extra obhajovat, takže šup na to.

1. Bylinky v malém skleníčku jsou hravá a dekorativní varianta, která ještě trochu znásobí účinek slunečních paprsků, kór když jich máte málo. Takhle jsem bylinky v domečku nafotila před časem pro IKEA (viz. odkaz pod fotkou).

zdroj

2. IKEA podruhé a jejich závěsný systém truhlíčků, na který tam vždycky zálibně čumím. Máte to doma někdo? Kdybych na to měla v kuchyni místo, dám si jednu krátkou tyčku hned nad linku...


zdroj
3. Taky hrozně neradi vyhazujete krásné obaly od čajů/bonbónů/nevimčehovšeho? Tak tu máte jedno ideální řešení, jak s krabičkami naložit. Thud, dvě mouchy jednou ranou.

zdroj
4. Ve staré prasklé konvičce má kytku i moje mamka... Když máte doma nějakou pěknou se sentimentální hodnotou, ale třeba teče nebo nemá víčko, proč jí nevdechnout nový život?

zdroj
5. Když nevíte co by, nechte to na lince v pytliku. A taky dobrý. Né? No dobře, tohle bude ve skutečnosti nějaký obal za tisíc peněz, ale šel by nahradit i obyčejným hnědým sáčkem pro stejný efekt. Řekla bych.

zdroj
6. Anglický porcelán naprosto zbožňuju...a tenhle nápad mě bere úplně turbo, nutně musím na návštěvu do bazaru!

zdroj
7. Je libo speciální bylinkový vozíček?

zdroj
8. Pokud vám to i tak furt chcípá, jde si poradit i jinak...

zdroj
9.

zdroj

10. Povzbudivý je i fakt, že bylinky vaší kuchyni dodají krásně osvěžující jarňoletní pocit. Ač jsou vlastně ryze praktická záležitost k jídlu, jsou krásný i jen tak na ozdobu!

zdroj
Máte v kuchyni bylinky? A taky vám v zimě vůbec nevydrží? Krásný víkend vinšuju!
post signature

11 komentářů:

  1. Mám bylinky na balkoně. Bez problému přežili tymián, oregano a rozmarýn.Rostou jak blázen.No, mátu jsem musela vyhodit, byla plná mšic. Bazalku sázím každý rok novou.Bylinkám se u nás náramně daří.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný inspirativní článek :) I mě zelené bylinky v kuchyni nikdy nechybí, ale moc mi nevydrží, protože je neustále otrhávám a pak dokupuji čerstvé květináčky. Musím je mít v každém domácím jídle. Pravidelně kupuji pažitku, bazalku, mátu... no vlastně všechno na co při nákupu narazím a je v dobré kondici. Bydlím v podkrovním bytě se střešními okny, takže nemám parapety a tím pádem ani moc místa, kde by byly schopné přežít. Ovšem až jednou budu mít svou zahradu, budu je pěstovat ve velkém :D Mám doma menší verzi toho skleníku z Ikea, ale pěstuji v něm klíčky, které vyžadují extra čisté prostředí (a jsou v bezpečí před naší kočkou). Taky to vypadá jarně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žjó, klíčky jsou další level, tak jsme ještě nedospěli. Jaké klíčky pěstuješ?

      Vymazat
    2. Aktuálně tam mám ředkvičky a řeřichu :)

      Vymazat
  3. Krásny blog, musím veľmi pochváliť modrú toaletku, je úžasná.Už rozmýšľam, kde by som u nás modrú zakomponovala. Jeden kvetináč je už modrý a uvažujem aj o zrkadle alebo polici v kuchyni. Uvidím. Čo sa týka byliniek, zimu mi neprežije nič, iba omylom ju prežila jedna bazalka, ale verím, že už to dlho nepotiahne. Tak sa chystám znovu po zásoby, aby sa loggia zas trošku zazelenala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky, modrá je dobrá! A bazalka je držák, já bych jí fandila :))

      Vymazat
  4. Krásne inšpirácie! Ja mám v lete bylinky na balkóne a do zimy sa snažím pripraviť si zásobu v mrazničke. Kupovať živé mi príde trochu ľúto lebo naozaj dlho nevydržia, u mňa už vôbec keďže mam byt na sever :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je prima nápad Lucia! Je fakt, že jak to v zimě fakt rychle chcípá, je třeba aspoň trochu plánovat - už se mi třeba stalo, že jsme koupili koriandr, ale než jsme stihli něco uvařit, tak už bylo po něm...

      Vymazat
  5. Bylinky mám na zahradě a přežily zatím všechno. Ale skleníček na okno, abych měla bylinky i v zimě si už dlouho přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož zahrádka, to je jiná, tu bych si zas přála já :)

      Vymazat