úterý 26. listopadu 2013

Mrkvový dort - recept na carrot cake

Recept tady nebyl už hoooodně dlouho a je na čase to změnit! Tudle jsem v Bille potkala maličký roztomilý mrkvový dortíček s marcipánovou mrkvičkou na vršku, což mě jednak dojalo, jednak zapláclo a jednak namotivovalo zkusit ho konečně upíct taky. Když jsem jela poprvé na delší dobu do Skotska, carrot cake mě značně vyvedl z míry, protože skutečnost, že nastrouhám do buchty mrkev, se mi jevila jaxi podivná. Teď už jsem ale dávno velká a vim, že do buchet se strouhá leccos!


Na mrkvový dort/buchtu budete potřebovat:



A pokud chcete i přesné míry, tak budete potřebovat:

  • 200 gramů cukru
  • 3 vejce
  • 180 ml oleje (jo, je to hodně, tak se nelekněte)
  • lžíci kysané smetany
  • 260 gramů na jemno strouhané mrkve, ideálně menší a sladší
  • 2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky muškátového oříšku
  • hrst ořechů, brusinek a rozinek (dle libosti, možno vynechat)
  • 250 gramů polohrubé mouky
  • 1 lžička vanilkové esence (já dala dvě a je to trochu moc)
  • špetka soli
  • prášek do pečiva

No a potom něco na polevu, jestli ji chcete. Já použila cream cheese, mascarpone a vanilkový cukr, ale furt se mi to nezdálo ladící ke korpusu, tak jsem nakonec přidala tvaroh a dospěla k závěru, že cream cheese nejni vůbec potřeba. Čili nic dogmaticky nehlásám, pokud budete chtít něco lehčího, uděláte to z tvarohu, pokud razíte heslo "když už, tak už", poslouží vám třeba hutnější cream cheese.

Těsto zpracujeme tak, že lehce rozšleháme vejce, olej, cukr, vanilkovou esenci a kysanou smetanu. Smetana a množství oleje mimo jiné zapříčiní to, že buchta bude úplně "mechová", měkoučká a hodně vlhká. Pokud vy radši sušší, vynechte smetanu nebo omezte olej.


Směs lehce rozšlehejte a přidejte do ní mouku smíchanou s práškem do pečiva, špetkou soli, skořicí a muškátovým oříškem.



V dalším kroku přidáme strouhanou mrkvičku. Musím vás varovat, že po tomhle kroku vypadá těsto naprosto šíleně. Asi jako ehm...jak to říct slušně... éééé, no nechte se překvapit :D V této fázi taky přichází pochyby a la, "co to sakra peču???".

A bude hůř.

 Jop!

 Na závěr jsem do těsta hodila směs sekaných oříšků, rozinek a brusinek...

 A následně vrazila do trouby péct. Pekla jsem asi na 185 stupňů nějak tři čtvrtě hodiny nebo tak nějak. Ale já peču "bájvoko", takže prostě kontrolujte.

Při pobytu v troubě se s nevábně vypadající oranžovou směsí začne dít cosi zázračného. Buchta začne tak hrozně hezky vonět, že veškeré pochyby se rozplynou jak pára nad hrncem. Garantuju.

Po vytažení z trouby korpus vypadá takto:



Zatímco korpus chladnul, utřela jsem si akási ta mazadla s cukrem a korpus následně omatlala



 A ozdobila! Hotovo! :)



Takže dobrou chuť!
La Petite Anne


4 komentáře:

  1. škoda, že carrot cake milujem iba ja....neoplatí sa mi ho piecť...Tvoj by som si dala hneď....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si udělej z polovičního množství pár muffinků:)

      Vymazat