čtvrtek 17. října 2013

Praha a Designblok

Tak jsem se tak dlouho nemohla rozhodnout, jestli mám nebo nemám napsat něco málo o mé návštěvě Prahy, potažmo Designbloku, až se z toho pomalu staly starý zprávy. Když jsem si ale probrala fotky v telefonu, tak nějak mi najednou přišlo líto se na to vybodnout, i když reportů už asi většina z vás viděla víc než dost, pokud ne přímo samotný Designblok. A Prahu, hehe.

Musím se přiznat, že letos to bylo poprvé, co jsem se na Designblok jela podívat. V předchozích letech mi to vždycky nějak uteklo nebo nevyšlo, ale letos jsem si to pěkně pohlídala a datum napsala s předstihem do diáře. A musím říct, že další ročníky už teda rozhodně nevynechám. Připadala jsem si jak děcko v hračkářství, tzn. "to chcííííí, to nutně potřebujůůůů, to je hrozně krásnýýý" a podobně.

Obrázek
Můj program byl asi následující: napřed pudu do Superstudia na Žižkov, pak si skočím na oběd, následně do Kafkova domu a když se mi bude chtít, tak i do Mansfeldského paláce, pak si při troše štěstí sednu u Hájka na pohár, následně si trochu šopnu a zakončím to koncertem Petera Gabriela. Musím konstatovat, že vše vyšlo, akorát moje noha pak málem upadla. Kupodivu jenom jedna.

Expozice v prostorách Nákladového nádraží Žižkov byla prostě boží. Teda mně to tak rozhodně připadalo. Instalace Hennes & Mauritze hned zkraje byla zábavná a dost jiná než všechny ostatní, což se mi samozřejmě líbilo.



V obchodě H&M home jsem se večer stavovala, ale nic zásadního jsem neviděla, až na pár polštářů a dek s geometrickými motivy. Nicméně věci nebyly špatné, jen bych řekla, že současná kolekce prostě není nic moc pro mě. Určitě jsem zvědavá, co ukážou v budoucnu.

Vagón Marianne Bydlení s ubrusama jsem si musela vyfotit hlavně proto, protože šáhnout na ně v reálu pro mě bylo asi jako potkat na ulici Johnnyho Deppa. Nejde ani tak o ty ubrusy, jako spíš o MB jako takový, jestli mě chápete... (to nic nemění na tom, že ten geometrickej je úplně skvělej)


Svítidel mě zaujalo asi milión, obecně jich bylo na celým DB hodně, až jsem si říkala, čím to?

 Balónky od Brokisu obdivuju už pár let a furt mě stejně baví!


Úplně urvaná jsem byla z papírové kolekce svítidel Artemide. Ty byly fakt úžasný. Kdyby všechny "lampiony" vypadaly takhle, už proti nim v životě neřeknu ani blah.


Vanu žeru ať je jakákoliv, ale tyhle dvě byly teda opravdu omňomňom. Bože, tolik superlativů, jako bude v tomhle článku, není na celým zbytku blogu dohromady!



 Boží lampa, bohužel už nevím od koho.


Vtipné stoličky bych brala hned


 Tohle umyvadlo a la džber bylo pro mě prostě vau. Po zjištění, že se jedná o místnost se studentskými prototypy z ateliéru keramiky a porcelánu UMPRUM, se to vau ještě znásobilo a nemohla jsem se pak nezamyslet nad tím, proč já nikdy nevyplodím ani inovativní myšlenku, zatímco jiní tvoří takový krásný věci.

Bára Vinařová
 Nafukovací zvířátka od Libuše Niklové myslim všici znáte, tak aspoň jeden obrázek s čuníkem

 Bezpochyby nejlepší instalace byla pro mě trochu překvapivě zrcadlová místnost Heinekenu (kdo by to byl čekal od píva), kterou měla na svědomí dvojice Jan Plecháč a Henry Wielgus. V téhle místnosti byly zrcala jak na stěnách, tak na stropu a podlaze a světlo zajišťovaly barevné svítící UV kabely, které se zároveň v zrcadlech odrážely donekonečna. Nešlo to vyfotit, bylo to psycho, ale bylo to super. Připadala jste si tam jak zaseklá někde v časoprostoru, což tak obecně odpovídá mému životnímu rozpoložení, mám ten pocit.

 Tady jedna profi fotka pro lepší představu (chacha):

http://www.designmagazin.cz/udalosti/44423-plechac-a-wielgus-zazarili-zrcadlovou-uv-instalaci.html


Ikea měla docela hodně prostoru, to mi ale fotit přišlo relativně zbytečný, i když se mi vystavené věci samozřejmě líbily. Na limitovanou kolekci s vlivem Asie se koneckonců můžete zajít mrknout do Ikei samotné.


Jeden ze zásadních okamžiků v Superstudiu pro mě bylo papírnictví Papelote, o kterém jsem věděla, že by v půlce října mělo začít prodávat diáře. Tak nějak jsem počítala s tím, že by je tu na DB už mohli mít a taky že jo. Hurá! Frustrace loňského roku se nekoná, už mám jeden doma!

Kolekce Fabrico...
 ze které jsem si pořídila tady tendle:


Elemento
 Farfalle
 a Brik
http://www.papelote.cz/c/diare/



No a pak přišel čas na ten oběd. Ze Žižkova jsem to vzala přes Vinohrady, kde jsem si pochutnala na kýblu pho bo a jedné spring roll, kterou jsem sice chtěla syrovou, ale když se vás Vietnamec zeptá, jestli chcete smaženou a vy odpovíte nesmaženou, tak musíte počítat s tím, že vás v tom kraválu asi nepochopí. Ale co, byla i tak dobrá. Trochu jsem se u toho zapotila, ale dospěla jsem k závěru, že hodně chilli je na doznívající virózu prima nápad.

 V Kafkově domě se mi hlavně líbil fousatej pán s křiklavejma teniskama, ale i tak jsem pofotila nějaké exponáty:) Stojánky od Heleny Dařbujánové se mi líbily velice, i když bych se o ně v reálu asi přerazila.



A zase ty krásný svítidla...


Krásné sklo od dechemstudio.com.


 Lepenková instalace byla taky príma. I když prodáváte "jenom" krabice, rozhodně to neznamená, že nemůžete být kreativní!


V Mansfeldském paláci mi už na focení došly síly, i když mě hodně zaula taková 4D instalace tuším Saint Laurena, kde sice byla "jenom" jedna kožená bunda, ale byla položená na posteli s nebesama v zatemněné místnosti historického paláce, do čehož tam hrála sugestivní hudba a pálil se františek. Až jsem z toho dostala různé kunsthistorické myšlenky.

Protože už hodina pokročila a já potřebovala doplnit cukry, stavila jsem se k Hájkovi/do Ovocného Světozoru na pohár, což teda bylo velmi mňam. To jsem si nevyfotila, tak zde aspoň zcela geniální chlebíček s rosbífem a borůvkový koktejl z mého výletu do Prahy v červenci. Ten chlebíček byl tak hrozně dobrej, že si fotku na blog prostě zaslouží.




Pak jsem si šla "šopnout", potažmo se prostě kouknout. Můj novej, strašne chlupatej svetr vám ukazovat nebudu, ale jak jsem se dojala v BoConceptu vám ukážu. Já nevim, co s tou geometrií furt mám, ale tenhle stoleček fakt nutně potřebuju (kdybyste ho viděli zevnitř!).


Ač polštáře za tisícovku moc nechápu, některý byly teda fakt pěkný. Hlavně ten světlemodrej vepředu a ten s růžovým origami jeřábem, kterej nejde vidět. Ale je tam!


 Jo tak to jsem vypotřebovala obrazový materiál, který byl sice dost probraný, ale i tak je to zas nějak dlouhý. Tak pardón. Když já mám hrozně ráda výlety. Kór když obsahujou design, jídlo, oblečky a ještě navrch nějaký kulturní vyžití. Máte to taky tak? Byli jste na Designbloku? A jak vám dupou králíci? (ti na náramku, mu-ha-ha)

Mějte se krásně
La Petite Anne





2 komentáře:

  1. To byl krásný report ... baví mě číst různý pohledy od různých bloggerek a těch vtipných nejvíc.) No, já taky byla (asi víš?.), ale pracovně, "svobodně" jen v sobotu, ale to zase s mojí malou Domi, takže jsme radši zamířily na výstavu Radek Pilař dětem - ta byla skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi, dík! Jojo, četla jsem, právě mi přišlo zajímavý, jak každej pofotil něco jinýho...

      Vymazat