středa 20. února 2013

DIY praporky pro vaše trachtace

Tak se mi včera konečně podařilo po delší době dokončit jednu věc. A protože se ze mě stala správná bloggerka, hned se o to s váma musím podělit.

Je to už nějaký čas, co se k mým očím a uším dostalo jedno video. Tohle:




Kromě toho, že považuji za zcela skandální, že má taková písnička tak "málo" zhlédnutí, prostě žeru ty praporky ve videu. No a taky se mi doma už delší dobu válely moje oblíbený pyžamkový kalhoty, který naprosto strašlivým způsobem ruply, když jsem jednou s rozběhem skákala do náruče svého milého. Nosit už se rozhodně nedaly, ale vyhoďte to! No to nešlo, to chápete, ne... Takže mi doma zacláněly na různejch místech v závislosti na tom, jak jsem se snažila uklidit.

Pak přišel Ježíšek a můj vytoužený šicí stroj a v mé hlavě se zrodila myšlenka. Takže praporky. Holt teď budu často provádět letní zahradní párty. Pokud máte taky doma tuny zbytků látek (nebo jedny ruplý gatě), se kterejma nevíte co dělat, a taky rádi oslavujete život, tohle by mohl být projekt pro vás. Rovněž toto DIY doporučuji majitelům autobazarů.

Budete potřebovat:


  • kus papíru a tužku
  • zbytky látek
  • cca 10m šikmého proužku nebo stuhy
  • šicí stroj, nitě, nůžky a špendlíky
  • trpělivost

Začnete tím, že si pěkně rozmyslíte, jak veliký vaše praporky vlastně chcete, a vyrobíte si papírovou šablonu. Šablonu začnete obkreslovat na rubovou stranu vašich látek, které posléze vystřihnete (přidáte ovšem cca centimetr na založení) a trojúhelníčky si spárujete.



Potom dvě strany trojúhelníků z rubu sešijete a ustřihnete přebývající špičku. Pak obraťte na líc, se špičkou vám pomůže třeba obyč tužka.





Následně přebývající látku navrchu zahněte dovnitř a sešijte. Můžete samo zašpendlit, ale mně se nechtělo. Taky to mám občas pěkně křivý, ale že by mě to nějak tankovalo....



Takto pokračujte téměř do zblbnutí, respektive dokud máte látku a náladu. Šablonu nicméně ještě nevyhazujte, bude se vám hodit.

Jakmile máte všechny praporky ušitý ( já jich udělala asi něco přes třicet, ale počítat to nebudu), rozeskládejte si je někde na zemi, ať si uděláte představu, jak je chcete za sebou. Pokud máte všechny stejně barevný, tento krok logicky přeskočíte, žeano. Taky doporučuju praporky vyžehlit.


Pak si nachystejte šikmej proužek (nebo stuhu) a našpendlete praporky tak, že proužek založíte z obou stran. Já mezi jednotlivýma praporkama dělala mezeru podle šířky šablony.



No a celý tento výtvor pošlete strojem. Já použila cikcak steh a vínovou nit. Z dálky to vidět sice není, ale pro ten pocit jsem to udělat musela. Dávejte si ovšem bacha u tužších praporků na jehlu. Je to přeci jen dost vrstev a mně se zlomila.

No, jakmile všechno tohle absolvujete, stáváte se majiteli zbrusu nového ozdobného praporkové řetězu! Hurá! Pokud nepaříte, vražte to dětem do pokoje, budou mít tak pět minut radost.



Kocouři budou mít taky tak dvě minuty radost.



Tož tak tak. Tož co vy na to?

La Petite Anne

4 komentáře:

  1. Konečně už ty praporky.
    A kocour!!!!muhahahaha :D

    OdpovědětVymazat
  2. Huhuuu! Taky su tím posedlá, je to nádhera. Jsi fakt šikovná, Ájinko, super, že nenecháváš stroj zahálet!!! To já zas zůstala jen u slov. Peněz není. Je to fakt bájo, už se těším na nějakou garden party u vás, fotka s kocúrem je geniální!!! Juhuuu. Tak, ale Kettle of Kites ukončili kariéru. Věčná škoda. Tadle píseň mě v Glasgow jednu dobu držela nad vodou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vrchol! Jak jako ukončili?? Bzz. Adu dik, praporky klidně pučim:)

      Vymazat
    2. A já zas tobě bambuloidní řetěz. Ten je taky príma :-)

      Vymazat